Like?:)

luni, 5 iulie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (33). Amenajări in&out + dulceţuri

A mai trecut un week-end şi, ca de obicei, am febră musculară, dar şi arhitectura casei/curţii s-a schimbat. Am reuşit – în sfârşit - să scoatem televizorul din dormitor, acum e în extindere. Ce mare e dormitorul! Ce linişte e în el! Ce fain se citeşte în pat! Întregul spaţiu din extindere e mult mai cald acum, mai prietenos, dar şi mai aglomerat. Dar scăpăm noi într-o zi şi de cutiile care mai sunt nedesfăcute.
Răzvan a pus nişte chestii la îmbinările acoperişului, dar, cum încă n-a venit o ploaie mândră (nici că-mi doresc să vină), vom vedea noi altă dată cât de utile sunt. Tot Răzvan a tuns zmeura.
„Oamenii de curte&grădină” iar au făcut minuni: grădina arată fain, roşiile şi ardeii au flori, morcovii trebuie iar coafaţi, iar bolta de viţă-de-vie e pieptănată straşnic. Cred totuşi că nea Costică a pus în locul frunzelor tăiate nişte ciorchini de struguri aduşi de-acasă de la el. Ne-a mai plantat nişte varză de toamnă şi cimbru, că e păcat să stea pământul nefolosit, a cosit şi iarba din curte… Într-o seară, am fost până la el acasă. Am văzut iepurii lui (cam dubli la dimensiune faţă de ai noştri, dar sunt altă marcă), găinile (multe, zeci, care mâncau bălării cu mare plăcere, nu ca ale noastre, mofturoase), am văzut grădina: roşiile sunt imense, ceapa la fel, de fapt, toate sunt foarte mari. Cred că operaţiunea plantat m-a apucat mai târziu decât trebuia, dar m-am orientat după calendarul agricol de pe net. De notat pentru anul viitor.
Ceapa creşte într-o veselie şi cică trebuie rărită. Adică scoase 2/3 din chestiile puse de mine mult prea dese, situaţie valabilă şi-n cazul morcovilor şi de altfel valabilă pentru tot ce-am plantat eu. Răritul morcovilor devine o plăcere, pentru că iepuraşii sunt foarte încântaţi de bunătăţile pe care le primesc în urma acestei operaţiuni.
Am cules vişinii (mai mult fetele), am făcut opt borcane de dulceaţă (tot cu ajutorul lor), două sticle de sirop şi-am pus şi patru pungi tot de vişine la congelator. Am mai făcut două borcane de dulceaţă de zmeură (pentru îndeletnicirile „conservăreşti” un merit au Vic şi Ema).
După ce s-au scuturat florile bujorilor, am tăiat toate frunzele. Acum au înnebunit de tot: întâi au început să crească iar, acum au şi boboci care stau să pleznească.
Trandafirii cumpăraţi şi plantaţi la sfârşit de aprilie înfloresc. Curios, pentru că citisem eu pe net că vor înflori anul viitor. Dar eu mă bucur.
Nedumerire: când avem zeci de trandafiri înfloriţi - o beţie de culori şi mirosuri - de ce eu primesc de la cei care ne vizitează acasă trandafiri de seră?!…

Niciun comentariu:

:-D