Like?:)

miercuri, 16 martie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (103). Zăpăciripeală

Cum vremea s-a încălzit considerabil, n-am mai făcut focul în bibliotecă, iar uşile stau pe timp de zi deschise. Deja am început să aştept broscuţele, că lacul are apă; apă are şi beciul, dar acolo nu aştept pe nimeni, doar pune domnul meu în funcţiune pompa cumpărată cu dedicaţie specială. Răsadurile n-au apărut, dar eu sper să o facă odată şi-odată, au răsărit urzicile, apar zi de zi lănci de flori la narcise şi gorniţe, mironosiţele de zambile se mulţumesc doar cu frunzele pentru moment (dar am eu unele înflorite, în ghiveci, în casă, pe care le tot dau exemplu celor din grădiniţă). Avem şase ghiocei din şapte bulbi plantaţi, crocuşii puşi în toamnă nu dau semne de viaţă (încă), iar iasomia de iarnă are floricele minunat-galbene; e o drăguţă, a înflorit pe final de toamnă, înfloreşte şi acum. Lalele şi alte chestii care au răsărit de sub zăpadă au o evoluţie verticală vizibilă de la dimineaţă, la dimineaţă, fapt constatat când fac inspecţia înarmată cu o ceaşcă de cafea şi ţigara aferentă, că în casă e fumatul interzis.
În astă dimineaţă, fără intenţie, dar din încercări succesive, mi-am pus ciorapii pe dos. O fi de bine, o fi de rău… că azi tare zăpăciripită sunt; cred că de la primăvară.

8 comentarii:

Geocer spunea...

Rasadurile mele de ardei au rasarit, sa stii. Am iute, capia si gogosar.

simf spunea...

@George - si ardei gras? n-ai pus tu ardei gras?

Anonim spunea...

te imbratisez. citesc , citesc si tot ma bucur.
cu fiecare pagina scrisa de tine cu atat mai aproape sunt de "tara mea"
musai trebuie sa vorbim candva

mihai apostu din vaslui

Anonim spunea...

www.poesis-moldavie.ro

mihai apostu din vaslui

simf spunea...

@mihai - bun venit, te mai astept cu drag si-ti multumesc.

simf spunea...

@mihai - likul bun e http://poesis-moldaviae.ro/
frumos proiect.

Unknown spunea...

buna seara, nu prea ma descurc cu plasarea comentariilor
am citit despre iasomia de iarna inflorita, unde o tineti in gradina sau in lonicera nitida?
multumesc

simf spunea...

@luminita - comentariile sunt moderate si din acest motiv nu apar imediat dupa trimitere.
iasomia mea e jasminum nudiflora. am plantat-o in aprilie in gradina - a fost cumparata in ghiveci - intr-o zona lutoasa, cu soare moderat si partial protejata de vant. creste frumos si nu e pretentioasa, nuam ica a fost greu s-o gasesc.

:-D