Like?:)

miercuri, 27 iulie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (151). Ierburi, ploi, recolte şi musafiri

Cred că domnul meu şi stăpânul meu e omul care aduce ploaia, de câte ori stropeşte el roşiile cu piatră vânătă în noaptea următoare plouă, indiferent de prognoza meteo. Aşa s-a întâmplat şi zilele trecute şi n-am avut cum să scoatem restul de ceapă, dar văd că ea, cuminte, continuă să crească, aşa că nu mă supăr. Numai să nu „sece”.
Chiar înaintea începerii ploilor – cuminţi, de vară, fără răsteli şi încruntări majore -, după lupte seculare şi discuţii interminabile cu vecinii ce-şi depozitaseră „până la primăvară” nişte fiare în grădina noastră, locul a fost eliberat şi, ta-dam! – am montat piscina. De astă dată i s-a şi amenajat un loc special – scânduri prinse pe nişte pari, pat de pietriş, vată minerală şi folie sub ea -, loc pe care va fi amplasată şi anii viitori. N-am avut vreme s-o probăm, că iar era nevoie de frizat gazonul, de tăiat bretoane la poteci şi alte coafuri vegetale, aşa că înainte de începerea ploii am apucat doar să strâng iarba cosită şi să mai pun un strat de mulci la trandafiri. Tot la capitolul motocosit, domnul meu a ras de-a dreptul ericele, una are ceva urme fine de şanse de viaţă, ce-a de-a doua mai e doar vag vizibilă. Tare rău îmi pare de ele, ştiu că a fost un accident dar tot regret; a promis că la viitoarea simfonie îmi cumpără el trei, de culori diferite.
Lucerna a crescut ca nebuna şi dom’colonel a venit s-o aranjeze, prilej cu care am văzut şi eu cum arată pirul: e plină zona de semănătură de el, numai că mie mi se părea a fi o iarbă tare frumoasă şi uniformă. Ticălosul! Şi cum există riscul major să invadeze zona de legumicultură, se pare că unica variantă este aratul adânc, în toamnă, şi erbicidatul special; vedea-vom.
Tot după ploaie au apărut găleţi de melci cochilioşi distrugători de plante folositoare omului, un soi de cărăbuşi negri, mici şi tare obraznici, şi păienjeni care au pânze foarte dense, lipicioase şi un pic conice, cam de forma unei pâlnii. Bine o duc în primul rând bălăriile, apoi plantele utile şi la final lada de compost în care se uscaseră tandru biodegradabile depozitate, iar acum începe să împrăştie miasme de fermentare.
Ca „recolte”, pozele îmi sunt martore, am pus două borcane cu castraveţi de vară la murat, am cules primele roşii şi am scos primii cartofi - care mi s-au părut cei mai buni din lume, da, cartofii fără gândaci de Colorado -, iar merele şi prunele încep să fie comestibile, le „rărim” şi le verificăm cu maximă atenţie, zilnic.
La capitolul achiziţii de sezon, R. mi-a cumpărat un fel de covoraş pentru grădină; când l-am văzut în raftul magazinului am crezut că e pentru tocat zarzavat, dar de fapt e din microporos, destul de gros, şi se pune sub genunchiul grădinarului harnic când plantează. Nici pe el nu l-am probat (e încă în ţipla iniţială), dar tare bun cred eu că va fi pe pământ reavăn sau chiar ud.
De azi se deschide oficial sezonul la musafiri şi în cursul săptămânii, oferta fiind valabilă până pe final de august. Abia aştept!

3 comentarii:

Anonim spunea...

N-aveţi musafiri?


Zalutam rezbekt vechi, Jefu.

Aderizat România cu bomba la valiza ascuns, tregut fara broblem control la aerobort.

Pastrat dolar american blestemat, bentru construit aigea bomba, dat jumadate la taxi, jumate furat tigan din buzunar. Indalnit frate Ahmed, batron magazin, ajudat la mine..Discutat cu el la cafenea plan bomba, consumat egler broaspat, intoxicat cu zalmonel,noi ajuns la sbital, doctor roman durut la cur, noi luat cur fok..

Jefu, gu bomba praf antrax nu putut facut la România ,cineva furat antrax, deci ingercat plan bomba cu bum-bum...!

Mutat apartament frate Ahmed, adus mult frumos aminde de tara mia, fara apa la robinet, geam sparte ca Beirut , tigle kazut la cap cind vind bate.

Urmarit PROTV emiziune explozia camion azotat, facut frica la mine! Astia romani are tupeu nu gluma ! Urgent trebuie recrutat, jefu ! Bomba cu azotat mare efect aveam..

Inderesat pilotat avion bentru lovit gladire la roman.Vazut delevizor, aparat zbor MIG brabusit singur in ogor la taran, plus taran roman stricat singur gladire, adormit beat , tigara abrinsa, murit soacra, facut chef mare la ei...

Draga Jefu, gineva furat la mine gas pastrat bentru bus la bomba, iar azeara, gind iesit cumbarat baclava, exblodat budelie la barter.

Aicia la România , mult cretin!

Zbierat, zguibat la sin, cacat be mine de frica!

Jefu, ma indorg acasa!

Asta romani nu are nevoie de terorism, face singur treaba!

M.R.

Mari spunea...

Buna dimineata!!! Vreau o programare pentru duminica. Se poate? Mari

simf spunea...

@M.R. - acum avem

@Mari - s-a facut. ne auzim :)

:-D