Like?:)

vineri, 30 martie 2012

Ultima vinere din martie

Dor mi-a fost de primăvară, cu nerăbdare am aşteptat-o! Lucerna e deja verde, două gorniţe galbene stau să se deschidă, una dintre primule e plină de flori iar mugurii de la pomi cresc văzând cu ochii. Plăntuţele apărute se avântă perpendicular, am pus morcovii şi păstărnacul şi lângă ele creson, ca o barieră contra dăunătorilor. Am mai semănat mărar, leuştean şi – bonus întru bucurie – şofrănel. Anul acesta mi-am propus ca toate marginile grăinii de legume să fie protejate de plante care resping dăunătorii. Pe una din laturile mici am pus creson şi şofrănel, pe cealaltă – busuioc (dacă nu iese cumpăr răsaduri şi tot pun, plus că mai am seminţe), mentă, leuştean. Pe latura dinspre gard – cea mai expusă – sunt plantate deja ceapă albă, ceapă roşie, ceapă şapte fraţi şi usturoi; anul trecut am văzut cum melcii făceau stânga împrejur când dădeau de ceapă, aşa că anul acesta vreau să le fac bucuria completă; ar mai fi vreo doi metri de completat, înspre zona de flori, să vedem, punem iarăşi usturoi, poate cimbru sau limba mielului sau alte seminţe existente pe stoc (gălbenele, crăiţe, melisă, echinaceea...); asta rămâne de văzut fix în momentul plantării, în funcţie de inspiraţie.
Când văd viaţa explodândă din juru-mi aşa mă apucă nişte energii că aş vrea să mut munţii din loc; orteza însă îmi aminteşte că e cazul să şed mumos sau măcar să nu fac abuzuri. Sunt cuminte şi iau pauze dese, evit poziţiile incomode şi alternez chestiile pe care le fac. Aşa am reuşit în trei zile să fac curăţenie generală în dormitor – cu rocada haine de iarnă-haine de vară cu tot -, şi hol, să fac ordinea de primăvară în magazie, să plantez diverse şi zi de zi să ud plante. La greu; cu drag; cu satisfacţia de a vedea evoluţii de la zi la zi. E prima dată când ideea că vine Paştele nu mă împiedică să fac curăţenie, nu numai că nu mai mi se pare o impunere, dar mi-e drag de-a dreptul, în mare parte mă pot descurca singură şi pentru starea de spirit asta e terapie. Bibliotecii i-am alocat deja două zile (dar am terminat rafurile de cărţi şi tot capitolul birotică-IT), ar mai fi nevoie cam de una; să vedem când, că – ta-dam – de luni merg la serviciu. Şi bine-mi pare!
Tot bine-mi pare că în week-end-ul ăsta vine copilul nr. 1 acasă. Şi-o să fim echipă completă. Şi-o să ne fie bine, ceea ce vă doresc şi vouă.

3 comentarii:

vic spunea...

lavanda si rozmarin contra daunatori.
lalelele ce fac?

simf spunea...

@vic - lalelele cresc perpendiculare si le mananca cineva frunzele, dar numai celor boieresti, olandeze.

Dani P. spunea...

Ah, ce bine ! Vine optimismul tau prin calculator si ma trezesc zimbind ... Sa petreceti perfect !

:-D