Like?:)

marți, 20 august 2013

A venit vacanţa, a trecut vacanţa...

...A fost cam bine, dar se pare că, odată cu trecerea anilor, două săptămâni nu ne mai sunt de-ajuns. Am recuperat deficitul de somn în câteva zile, dar n-aş zice că vibram de nerăbdare – ca-n alte vremuri – să mă întorc la muncă, în condiţiile în care fac parte dintre acei puţini care sunt plătiţi să facă ceea ce ar face gratis.
Ce-am făcut? În primă fază ne-am ocupat de grădină. Am scos ceapa și usturoiul – nu s-au lăsat împletite nici de nebune (slabă recoltă, cred că ne vor ajunge doar până după Crăciun, şi tare plictisitoare curăţatul şi sortatul) -, am debălăriat la greu, de udat nu mai vorbim (program de dimineaţă, program de seară, noroc că a mai şi plouat un pic), am cules fasolea, da, mai punem și anul ce vine, am mulcit, am-am-am.
Ca alternativă la grădină, ca să nu ne plictism, am pregătit chioșcul pentru găzduit recolte până la mutarea lor în beci, am rostuit multe rămase restante din vremuri imemoriale, domnul meu şi-a amenajat o incredibilă coadă din salcâm la topor (e chiar de laudă, arată mai bine decât cele din hipermarchet, în condiţiile în care e total atipică), a reparat motocoasa (cu vărul lui), a sporit confortul găinilor în curtea lor şi el mai ştie ce-a mai făcut, că ordine în atelier a refuzat ferm să facă.
Eu am făcut tradiţionala curăţenie de august, am strâns semințe cu mare plăcere – și mâțucele mi le-au împrăștiat la fel de încântate - , am uscat roșii la soare şi plante aromatice la umbră, am recoltat deja pentru anul ce vine semințe de roșii Kumato şi Costoluto de la Victoria, mari de la Green, uriașe de la Adina şi încă vreo două soiuri de pe unde-am apucat. Experimental, am pus la început de august în grădină spanac, salată, fasole, vedem ulterior ce, cum şi dacă iese.
Drumuri şi drumuri, că altfel nu era concediu, vizite restante, net ocazional, mobil la fel – în mare parte a fost mut, ceva la modul nu sunaţi, ies eu din când în când -, socializare pe economic, somn de la 14 la 19 sau de la 4 la 9, aroganţe de genul cafea la 9 seara, bere la 10 dimineața, trezit cu noaptea-n cap pe la 11; musafiri (dragi-dragi), muzică, râsete, plimbări, grătare, bere, parcă prea multe grătare şi bere.
La capitolul noutăţi, suntem cu dormitorul în zugrăveli – o țeavă de la boiler fisurată în perete ne-a asigurat oareșce igrasie. A trebuit să golesc complet dulapurile, prilej cu care am constatat că avem nedrept de multe haine – nu irosi resurse, apă, gaze, energie electrică; dar irositul hainelor nu se pune? Am sortat responsabil și-am dat din ele, cu atac parţial şi la încălţăminte; şi la cărţi, că nu mă puteam abţine. Şi bine m-am simţit.

În categoria nimicuri care ne fac viaţa mai frumoasă, mi-am luat jucării noi și amuzante - o pereche de saboți din plastic roz strident, cu talpă în arc de cerc, care mă fac să zâmbesc și când îi văd, și când îi port legănându-mă. Am saboţi roz din plastic şi tare mă distrează faptul în sine.

6 comentarii:

cristina spunea...

nici noua nu ne mai ajung 2 saptamani. nu mai vine pensia aia odata?
ma batea si pe mine gandul sa mai pun niste fasole, ia s-o si fac.
matele tale te-au ajutat la seminte? s-o fi vazut pe missie cum trona ea peste socul pus la uscat ... cu mare gratie. se parfuma si fata, ce?!

bine ai revenit din CO.

simf spunea...

@cristina - chiar vorbeam zilele trecute c-ar fi fain sa ne putem lua un an de pensie acum si sa lucram in plus cand va veni varsta pensionarii - daca o apucam. bine te-am regasit :)

adina spunea...

Numai un an de pensie acum?! Atat de putin....
Treburile nu se termina niciodata dar e dovedit stiintific ca mai pot sa astepte :)
Bine ai revenit!

simf spunea...

@adina - rosiile uriase de la tine sunt tare gustoase!

Unknown spunea...

Salutare Simona. Bine ai venit, bine am venit. Eu am absentat o luna de pe aici. Deh, ... si cura in natura. Azi maine o sa revin cu poveste din Area zero. Te citesc cu drag si ma provoci la scris si mai ales la "faptuit"

simf spunea...

@Don Niai - ma bucur ca te provoc :) astept sa postezi.

:-D