Like?:)

joi, 31 iulie 2014

Printre dinţi

                   - Biblioteca? Locul ăla unde sunt rafturi înşirate pe pereţi?
                   - Cărţile fac o bibliotecă, nu mobila.
                                                                     (despre biblioteca noastră)

Oamenii ne vor binele şi foarte binele, un bine al lor, sintetic din unghiul nostru, bine ce nu implică decât casa, mai concret în casă. Oamenii nu ştiu că înăuntru e în genere pentru somn, că stăm cât mai mult afară, de la gătit mâncare şi călcat rufe la reparat diverse şi citit în hamac, de la făcut manichiura şi tuns la răzgâiat mâţe.
Mi-e tare drag când unui om îi place la noi, că-i peisajul, că-i casa, că-s animăluţele, quelque chose-ul specific locului – n-are nicio importanţă, mă bucur când ceva îi place; nu înţeleg cum unora nu le place nimic şi nu înţeleg de ce ţin în mod special să ne viziteze şi mai ales ce caută la noi când tot nu le place.
Toţi îţi vor binele, nu-i lăsa să ţi-l ia.
Nu-mi place casa unui om, aşa, şi?, nu eu trăiesc în ea, mă bucur pentru el, că-i place şi are ceea ce-i place. Nu mă omor după pescuit, dar admir pescarii.
Până la urmă important e să fie omul fericit, nu să-mi placă mie. Şi colecţiile de cărţi sunt cele care alcătuiesc o bibliotecă; rafturile pot găzdui bibelouri, încăperile pot fi multifuncion şi au fost denumite după ceea ce găzduiau.
La început a fost papirusul.

13 comentarii:

cristina spunea...

nu pot sa cred ca cineva ti-a spus ca nu-i place casa ta.

Maria spunea...

Mie-mi place tare mult la voi, dar asta nu-i o stire. Ia nu te mai supara tu pe toti prostii. Da, am o perioada cand nu ma pot opri sa dau urat din gura si uite ca-i "fac" prosti fara menajamente pe cei care pur si simplu sunt. Simte-te bine la tine acasa fara limite. Te asigur ca tre sa fii chiar prost sa nu-ti placa la voi, nu e vorba de "gusturi" aici.

simf spunea...

@cristina - nu mi-a spus explicit, dar cand totul ii pute...

@Maria - eu imi iubesc casa, locul:)

Angelikue spunea...

Phhh!
Unica metoda de combatere este nepasarea.
Si ce daca casa ta nu este vreun showroom de prezentare cu mobila pretioasa, dar lipsita de personalitate, de atingerea voastra?
Casa ta este oglinda sufletului si trairilor tale

simf spunea...

@Angelikue - ok, nu-i place casa, dar nici padurea? panorama? animalutele? un pom? o floare? chiar nimic?

Angelikue spunea...

Cu atat mai mult atitudinea trebuie tratata cu indiferenta.
Cand omu' vine hotarat sa nu-i placa nimic...

cristina spunea...

simona, nu te lasa impresionata. mai rau ar fi fost sa nu-i placa nici la voi nimic, ca persoane. poate ca atunci ar fi fost lucrurile mai clare pentru toti. ce sa-i faci, exista pe lume oameni tristi si oameni veseli, fara sa aiba neaparat motive. ideal ar fi sa se influenteze reciproc doar in bine, dar nu prea se intampla asa mereu. de aceea spun, nu te lasa impresionata.

simf spunea...

@cristina - e mai mult mirare, cum poti trai cand nu vrei sa vezi avalansa de frumos din jurul tau?! si zau mi-e mila de astfel de persoane. nici chestia cu rafturile nu m-a suparat, ci doar m-a facut sa zambesc trist.

roxana.c spunea...

Dar oare la Mall sau in lub/Bar/restaurant le place? :) Ibiza? Coasta de Azur? Zic si eu...

simf spunea...

@roxana - mmm, cam desuete, mai repede un dubai, niste seychelles acolo :)

Mihaela T. spunea...

Simona, ai spus foarte bine "un bine al lor, sintetic din unghiul nostru". Ce mi-a placut cum suna! Doamne, m-a uns pe suflet! :)
Din pacate, am intalnit oameni care sunt fericiti numai atunci cand sunt nefericiti.
Mie imi plac de mor cei care cand ajung intr-o casa spun proprietarilor acelei case ce si unde trebuia sa puna/aranjeze. Astia sunt totali. :) Daca prin unul dintr-asta in casa/curtea noastra ii arat poarta. :) Tu ai fost draguta si toleranta.

Scutaru spunea...

Aaaaa, păi de aia, nene! Aveam și eu o nelămurire, dar uite-acu' încep să deslușesc. Păi ăstor oameni le pute totul pe la noi, bre! Geaba te lamentezi că nu le place chiar nimic. Șăzi iniștită și treci mai departe, că mai ai de văzut ciudățenii, în viață.

simf spunea...

@Mihaela - stii cum se spune: "prietenii ti alegi singur". nu, nu-s prieteni :D

@Scutaru - corect, pana la urma nici macar mila nu mi-o merita.

:-D