Like?:)

luni, 16 martie 2015

Raport de mijloc de martie

Gata, m-am hotărât, nu mai vreau zăpadă! Urzicile, menta, astilbele, căldărușele au apărut curajoase, iasomia de iarnă, primule galbene și albastre sunt înflorite, sedum și heuchera, narcise și zambile, lalele și muscari – toate au ieșit hărnicuțe. Ziua a crescut considerabil, plecăm de-acasă după răsărit, aerul și-a schimbat consistența și luminile din peisaj au redevenit galbene, miroase a pământ viu. Păsărele gureșe se întrec în gălăgie, găinile ouă cu spor, câinii și pisicile stau la soare toată ziua.
S-a deschis sezonul la căpușe, așa c-am deparazitat intern și extern mamiferele curții – plus câteva perieri responsabile, am strâns păr de-o pernă cred -, Jinx și Igor lipsesc frecvent și vin parțial bătuți, Mașa și Frida iar au găsit ele o gripă felină și s-au gândit s-o aducă acasă.
A venit nenea cu calul pentru arat (prilej cu care am înțeles sensul expresiei miroase ca un cal nădușit), urmează discuirea când nu va mai ploua, a venit nea Sandu și a tuns pomii în concubinaj cu domnul meu (crenguțele sunt deja strânse și stivuite).
Am repus în funcțiune bucătăria de vară, apa e iarăși legată prin curte și grădină și, ca un chinez bătrân și răbdător, cum am un strop de timp refac curtea; zeci de găleți de pământ și pietriș cărate dintr-un loc în altul, acoperit tranșee, târnăcop – doar eu l-am cumpărat, trebuie să-l și folosesc -, hârleț, făraș, grebluță, găleată, mânuși, febră musculară. Am refăcut bechtelul – aleea de pietriș de lângă grădiniță - și sper ca până la Paște să aduc curtea într-un stadiu parțial decent.
Nu-i nici frumos, nici util, dar recunosc că acum pentru mine e mai important să le acord atenție curții și zonelor cu trandafiri decât grădinii; m-am cam săturat de făcut focuri zilnic, îmi doresc uși deschise și soare-n ochi, hamac și șezlonguri înșirate prin curte, vreau primăvară. Am zis!

5 comentarii:

cristina spunea...

cum e gripa asta felina? ce simptome are?

simf spunea...

@cristina - in prima faza stranut, apoi curs de nas, de ochi, tuse...

Angelikue spunea...

Si eu sunt total de acord cu tine! :)

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

Perfect de acord mai ales ca suntem de doua zile din nou vecini, asa peste deal, cel putin de judet. Sper sa nu mai avem surprize cu zapada. O seara buna si po saptamana cu spor.

simf spunea...

@Vasile - ati ajuns la mosie? tare ma bucur pentru voi!

:-D