Like?:)

marți, 7 iulie 2015

În dulce devălmăşie

* Găinile sunt cuprinse de sentimente materne, clocesc cu elan și cârâieli, și câinii clocesc, dar nu din spirit matern, ci din drag de jardiniere; puii cresc și sunt obraznici, pisicile sunt mofturoase și ușor sucite, cu accent pe Jinx, care-i de-a dreptul dictatorial și cam violent.
* Prunii sunt plini de rod și încă nu par atacați major (au colecții de puricei, dar încă n-au omizi sau alte dihănii), melcii din grădină sunt mulți, grași și vioi și nu le place berea din capcane, domnul meu e în curs de motocosire a tot ce poate – să nu-l deochi, până acum n-a tăiat nimic util.
* După ploaia de acum două săptămâni au explodat bălăriile – limitarea luptei pentru resurse a plantelor folositoare omului cu flora spontană înghite o grămadă de vreme -, roșiuțele cresc și mi-e tare drag de ele, castraveții cer culeși cam la două zile, avem patru dovlecei formați și un pepene galben.
* Am o manichiură vizionară, un french-jeg cireșe amare cu o unghie ușor roșie-tuș de imprimantă (curățatul cireșelor amare mi-a asigurat și pistrui artistic roșiatici pe piele, pe cămașa și pantalonii denim), am bifat prima zi nesuferit de caldă din astă vară.
* Ca de obicei, avem un proiect în desfășurare - reamenajarea unui spațiu de la acareturi: desfăcut plasa de sârmă existentă, pus scânduri de despărțire, montat boxpalet ca suport de unelte de grădină, găsit loc cutiei din lemn posesoare de fiare divers-utile, împânzit zona cu negrese/cuie botezate cuiere, mutat butoaie.
* La capitolul lenea e motorul evoluţiei, am făcut sirop de cireşe amare: puse la fiert întregi cu apă, trecute prin tifon (cu mânuşi!), pus sosuleţul rezultat la fiert cu zahăr. Rezultat nesperat de bun, fără manoperă multă şi mâini colorate, care dă o savoare specială și o culoare tare faină limonadelor.
* Mă bucur că au venit liliecii - traficul din zonă i-a întârziat mult şi mă temeam că au plecat -, roinița apare spontan unde-i tună, acum lângă jardinierele de la bucătărie și lângă lac -, Zăvod s-a mai domolit, nu mai cere legat, chiar dacă încă mai fură el minuni.
* Avem jucării noi: o foarfecă de iarbă și una pentru trandafiri, ambele galben cu negru, asortate cu dușul pentru furtun, nou și el, o trusă de pile mici diamante și trei butoaie metalice cu capac.

Niciun comentariu:

:-D