Like?:)

joi, 4 august 2016

Amestecate la început de august

* Ultima lună a verii, ziua scade vizibil deja, dimineața trebuie să aprindem lumina pe terasă, seara, la fel. E cald, dar nu nesuferit de cald, cerul mai scapă ceva stropi de ploaie, doar cât să ude un pic pământul; nu reușesc mereu să ud plantele doar seara și uneori mă trezesc dimineața mai devreme, că mi-e milă de ele.
* Grădina e dezastru, roşii, pauză anul acesta, tomatillosurile sunt subnutrite, roşiile sălbatice la fel, ardeii iuţi sunt liliputani (bine, asta nu-i împiedică să rodească); ceva castraveţi ce avem, în rest, trăiască piaţa.
* Am avut în curte un izvor – o legătură la alimentarea cu apă făcută acum o mie de ani, fără probă de presiune (rețeaua nu era încă funcțională) era imperfectă. 2 mc de apă în 24 de ore, apa izvorând de la vreun metru adâncime, târnăcop, hârleț, lopată, lopățică, distracție pentru domnul meu și pentru câini implicit. Acum R. amenajează un fel de cișmea în curte și caută soluții pentru scurgerea apei.
* Constant adun găleți de mere căzute, păr de câine, hârtii cartoane cârpe crengi lemnuțe și alte minuni cu care decorează câinuțele curtea; constant jumulesc flora sponană în avantajul florei cultivate - în două zile nu se mai vede nimic. Urăsc să fac chestii care nu se văd (decât când nu sunt nefăcute), am impresia că în acel timp trece viața pe lângă mine.
* N-am sterilizat-o încă pe Urma, întâi că e prea cald și recuperarea ar fi mai grea, apoi că, împotriva așteptărilor, de la final de mai, de când am luat-o, n-a intrat în călduri (în prima lună am tot verificat-o și chiar nu m-aș fi mirat să facă pui). Acum mai că mă-ntreb dacă nu o fi deja castrată.
* Pe drum continuă lucrările, au terminat trotuarele și au turnat primul strat de asfalt. Dar încă e praf. Mult praf.
* Constat că pentru mine extinderea (spaţiul construit de noi ca să acoperim scara către etaj, care la origine era în exteriorul casei) este un fel de spaţiu conex, o percep ca pe o terasă, de exemplu, nu ca pe o parte din casă. Holul, da, e parte a casei, dar extinderea – se pare că nu, în mintea mea.
* Cineva a făcut o magie și au dispărut toate alunele din cei doi aluni ai noștri – și nu erau puține; rod bogat la aluni, nuci și gutui, urechelnițe multe – vine oare o iarnă grea?

4 comentarii:

cristina spunea...

Aia din postarea anterioara nu-s ardei liliputani :)
Nu prea am inteles treaba cu izvorul, v-ati trezit brusc cu 2 mc de apa in curte?

simf spunea...

@cristina - ardeii au cam 30-40 cm inaltime doar. cu izvorul: ne-am trezit cu o pata de vreo 3 mp in curte si-n mijloc cu un ochiulet de apa miscator. diferenta la apometru era de 2 mp in mai putin de o zi, in conditiile in care nu consumasem deloc apa de la retea.

cristina spunea...

Aha. Chiar stresant ... Apropo, voi udati gradina cu apa de la retea, sau v-ati pastrat putul?

simf spunea...

@cristina - deocamdata nu am facut legatura la retea, tot pe apa noastra suntem, dar si dupa vom uda tot cu apa din put.

:-D