Like?:)

luni, 31 octombrie 2016

Nu cred

* Nu cred că ajutoarele sociale sunt soluţia universală. Când vrei să ajuţi un om, îi dai o undiţă şi-l înveţi să pescuiască, nu-i dai zi de zi peşte; dă-i un teren în folosinţă, nu-i mai impozita munca, taie-i toate taxele, nu-i da ajutor social. Subvenţionează creşa, grădiniţa, să-i laşi mamei libertate de angajare şi să nu-i tai copilului sărac aripile din start.
* Nu cred că bisericile de orice fel ar trebui impozitate, ci doar că n-ar mai trebui susţinute de stat (salarii, subvenţii, finanţări).
* Nu cred că românul are corupţia în ADN, ci provine de la prea multe instituţii centrale cu drepturi nelimitate. La o clinică privată medici nu iau şpagă, elevii nu trec clasa degeaba într-o şcoală privată care se respectă. (Şi românii plecaţi din ţară se adaptează firesc la lipsa şpăgii.)
* Nu cred în gestionarea de la centru, cred în statul mic şi în descentralizare; primarul ştie mai bine ce are nevoie comunitatea, nu şeful din minister; societatea îl poate controla mult mai uşor pe primar decât pe secretarul de stat. 

3 comentarii:

Vasi Dubreu spunea...

Frate, sunt de acord cu tine in tot ce spui. Nici eu nu sunt pentru ajutorul social, decat in foarte putine cazuri, restul, la munca!

Mihaela T spunea...

Of, si eu sunt de acord cu tine. In tot ce ai scris.
Nu stiu daca am mai spus vreodata, sper sa nu ma repet si sa nu plictisesc.
Sunt dintr-o familie cu 5 copii. Mama nu a cersit niciodata, nu a acceptat nimic de pomana. Se simtea jignita cand cineva o intreba cu ce ne imbraca si ce ne da sa manacam in ideea de a-i oferi ceva. Nu ne-a facut pentru ca asa era legea pe vremea aceea, ne-a facut pentru ca si-a dorit multi copii. Ea a fost orfana.
A lucrat la fabrica in 3 schimburi, tata era prin delegatii tot timpul. Noi am crescut la cresa (de la 3 luni) si gradinita saptamanala. Apoi cu cheia de gat, iar eu aveam grija de fratii si surorile mele mai mici.
Nu vreau sa ma laud si nici sa-i laud pe ai mei desi ar merita cu prisosinta. Vreau sa arat ca se poate. Si ca noi mai erau multe alte familii. Ne-a invatat sa fim buni, respectosi si cel mai important, sa muncim.

Simona Fusaru spunea...

@Vasi - e grea munca...

@Mihaela - normal ca se poate! dar numai unii vor.

4me

stats

:-D