Like?:)

vineri, 7 octombrie 2016

Octombrie drag

Are astă lună un ceva al ei, special, cu pădure multicoloră şi soare domol, cu încă verde şi frunze zburătoare, cu roade şi greieri în concert. Până şi ploaia e faină, şi vântul e drăguţ, e de departe cea mai frumoasă lună de toamnă; de-ar fi după mine ar trebui să dureze trei-patru luni - anotimpul octombrie.
Toamnă, toamnă harnică...
Toamna îşi face de cap cu temperaturi scăzute şi umezeală, noi ne bucurăm de foc jucăuş în sobă şi de seri în casă, la tv. Toamna se joacă-n frunze şi-n gâze ce vor să ierneze la noi în casă, noi ezităm în faţa fructierei, să fie mere... să fie struguri... Să fie must, să fie compot...
Şi de toate darnică...
Mere şi nuci, struguri şi gutui, legume care nu vor mai apuca să se coacă. Am cules toţi ardeii iuţi şi o parte dintre plante le-am mutat în ghivece, am strâns strugurii şi merele – mere în beci, mere în congelator, mere cadou; urmează tocatul merelor pentru rachiu; apoi culesul nucilor.
Domnul meu a făcut urme fine de ţuică din prunele de vară, n-a fost deloc mulţumit de rezultat, aşa că faimoasa producţie a ajuns la vişinată, acum tot gândeşte (şi se răzgândeşte) cum să refacă portiţele şi stâlpii aferenţi din faţa casei (câinuţele i-au compromis definitiv).
A explodat preţul lemnelor, Urma e deja mai înaltă ca Zăvod, iepurica a făcut pui şi i-a lăsat să moară prin ignorare, găinile nu mai ouă, pisicile colorate dorm în casă, cele negre – în baie: Maşa în chiuvetă, Jinx, în cadă.

Încerc să refac lista de bloguri. E enervant, mă scoate din pepeni când îmi amintesc de un link pe care îl aveam şi acum e dus, durează, ştiu, dar nu-mi place. Aşa că, dacă vă ştiaţi în lista mea de bloguri şi nu vă mai găsiţi acolo, vă rog spuneţi-mi; blogurile chiar le urmăream, nu am avut schimb de linkuri.

2 comentarii:

silavaracald spunea...

Sa fie must devine un "must". Must be, adicatelea. :)

simf spunea...

@slvc - must have de-a dreptul :)

:-D