Like?:)

luni, 27 martie 2017

Martie pe final

Week-end cu Bunavestire şi timp controlat, cu temperaturi diurne cam de 7 grade şi nocturne uşor negative (mă felicit că n-am desfăcut trandafirii), cu aranjamente în partea din spate a chioșcului: Am folosit asta în ultimii trei ani? Nu. Atunci o dăm.
Săptămâna trecută a venit Andrei cu cei doi cai și a arat livada și zona de legume, a discuit și a semănat lucernă în zona de pomi - italiană lucerna, Pomposa, la conservă de 1 kg, că românească n-am găsit. Apoi am atacat grădina: am pus urme fine de ceapă şi usturoi (inclusiv din bulbili), pătrunjel, mărar, lobodă roşie, am mutat plantele din creşa de anul trecut, am făcut un cumul de valeriane şi nepete - sper să nu le mai cosească domnul meu -, am scos o zonă de roiniță (invadase cam tot) și am refăcut potecile cu linoleum și mochete.
În zonele de flori am pus ceva semințe de leuștean, au înflorit forsiția, narcisele ciufulite, ceva zambile şi o gorniţă, bobocii de magnolie virează în mov - am scos tutorele de la magnolie şi oala aferentă din par -,  primula albastră parcă a dispărut, cele galbene înfloresc ca nebunele. Rodonelul şi-a revenit - nu-l mai protejez iarna şi era cam trist -, păpădiile cresc viguroase - am scos sute cu extractorul și mai sunt încă pe-atât -, tarhonul se avântă vertical, iasomia de iarnă își scutură florile și se înverzește cu viteză.
Pensiunea din preajmă a început să aibă urme fine de turişti (care, probabil şocaţi că există wi-fi în zonă, încearcă zadarnic să treacă de securitatea lui), a înflorit zarzărul din fața bucătăriei, am terminat curăţenia şi-n bibliotecă - inclusiv schimbat covor - și îmi umblă-n cap tot felul de idei de rocade prin casă.
M-am plictisit de focuri, soba din dormitor e puţin supărată şi când are chef scoate fum, au reapărut corbi în zonă - zboară planat, singuri, tăcuţi, negri -, s-au trezit păienjenii, iar la Cărpiniș s-au întors berzele
E primăvară.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Carpinis???cat ai pana la Carpinis?? Matusa mea(pe partea olteneasca,)ii de acolo..
Dar santeti harnici fok....sanda

simf spunea...

@sanda - am muuult pana acolo, dar urmaresc berzele pe net.

:-D