Like?:)

joi, 2 martie 2017

Raport periodic despre dihăniile moșiei. Găini şi mâţe

Găinile sunt bine mersi, grase, nesimțite și ouă parțial color; sunt descumpănite când primesc grâu și nu porumb, se scaldă în cenușă și cam atât, că ele nu vin la mine-n curte, eu nu merg în curtea lor.
Pisici.Jinx e parcă mai ticălos decât de obicei, mereu are ceva de împărţit cu mine - dar nici eu nu-l las în pace -, e gras şi nu prea are chef de plimbări. Doarme mai mereu prin casă, iese doar pentru câteva minute şi când se întoarce mă obligă să las tot ce am de făcut ca să mă joc cu el - tragem nişte alergări cu undiţa de pisici, spre bucuria necondiţionată a domnului meu care nu poate trece decât cu greu pe lângă noi. Noaptea doarme - cu Maşa cu tot - pe locul meu din pat, iar eu n-am de ales şi-i uzurp din spaţiul vital lui Răzvan.
Maşa trece iar printr-o perioadă în care e nesuferită, scuipă zgârie dărâmă varsă, îşi bate copiii, aleargă ca apucata, mai ales pe sub covoraşe. Iar a început să înflorească prin pomi, pândeşte păsărele, le prinde şi le aduce în casă să le mănânce. Are blana neagră-tuci, deasă de nu i se vede pielea, care-i scoate în evidenţă ochii galben-verzui, de cucuvea. E cam frumoasă, recunosc. 
Igor e cuminţenia întruchipată; exceptând momentele când cere din ciorba pusă la încălzit, când ne aeriseşte urechile, vine să-şi ia porţia de drăgăleală fără a fi nesuferit, doarme în bibliotecă, mai ales pe scaunul de la calculator, ne aduce tot ce vânează, să gustăm şi noi, acolo, din munca lui. Şi el e foarte frumos, cu blana deasă şi lucioasă, plus că-i de departe cea mai mare pisică a noastră.
Frida e... Frida. Gălăgioasă şi oportunistă, insistentă când vrea să fie mângâiată şi mereu prima care intră pe o uşă proaspăt deschisă. Acum e fericită că au apărut insecte - crisope în mare parte - şi sare ca apucata peste tot, inclusiv pe/peste câinii adormiţi, şocaţi de ce li se-ntâmplă. Stă ca un sfinx în lucerna de deasupra atelierului sau pe acoperişul magaziei, uzurpă orice şezlong deschis în secunda în care omul s-a ridicat de pe el - nu te aşeza într-o pisică! - şi e convinsă că musafirii s-au inventat ca s-o răsfeţe pe ea.

5 comentarii:

cristina spunea...

Delicios.
Masha e capricioasa ca maica-sa. Nici Maia nu face decat ce vrea ea, cand vrea ea, cum vrea ea. Nici nu se pune problema de mangaiat mai mult de 1,5 secunde, ca protestul galagios e pe tzeava deja.
Imi place de Igor, e pe gustul meu, dar cred ca si de Frida m-as atasa. Si de Jinx. Bine, de toti, fie! :)

simf spunea...

@cristina- cred ca igor ar fi cel mai bun pentru tine, frida - pentru cristi. jinx - exclus. musca, zgarie :)

Claudian spunea...

Găinile preferă porumb în perioada de iarnă! Se digeră mai greu si asta le încălzește. Rezultatul egal Ouă!

simf spunea...

@Claudian - sunt obeze. si cum s-a incalzit vremea...

Mihaela T. spunea...

Imi place la nebunie cand ne povestesti despre animalutele din curte. Si da, Igor este cel mai cel motan !:) Dragul de el!
Maurice al nostru ne-o aduce zilnic pe prietena lui care este pisicuta vecinilor. Culmea, este tot tigrata ca el, dar mult mai blanda, grasana si are o blana deasa si pufoasa. :)

:-D