Like?:)

joi, 15 iunie 2017

Spre solstiţiu

* A demarat operaţiunea conservăreală, mărar şi leuştean la congelator, tincturi de patlagină, dulceaţă şi sirop de trandafiri, sirop de roiniţă, leuştean în oţet, plante la uscat  - mărar, roiniţă, mentă, oregano. Cronofagă operaţiune, repetitivă, tare nu-mi place, dar asta e. La fel e și cu strânsul de semințe.
* Gata cu puful de plop - anul acesta am trecut la un nivel superior, rinitei alergice și problemelor respiratorii li s-au adăugat și conjunctivita alergică și, ca bonus, limba umflată (am ratat întâlnirea de 30 de ani de la terminarea liceului) -, acum au înflorit teii.
* Am recondiționat perne de terasă, în trei etape - câinuțele noastre au fost harnice, dar nu și eficiente. Și Zăvod a atacat vreo patru perne, dar după el n-am tras, el le-a citit mărunt, responsabil, de-am adunat vreo lună bucăți de burete de pe moșie. Blegele astea nici să distrugă o pernă nu știu. 
* Iarba creşte ca nebuna, nici n-a terminat domnul meu de cosit că trebuie s-o ia de la capăt, afidele prosperă fericite, şi furnicile pe lângă ele, trandafirii au spini cu toţii, dar cei de dulceaţă sunt de-a dreptul violenţi: mă atacă războinici de câte ori strâng florile, urmele mi se tot văd pe mâini de vreo lună.
* Debălăriem inconstant, operaţiune parţial în zadar că, tot plouând la două-trei zile, nu se mai vede. Arţarul s-a verzulit, câinii mari fac baie-n lac şi arată lamentabil după ce ies, puii de găini cresc şi-au devenit obraznici (le-a dat domnul meu urme fine de chestii verzi şi se pare că le cam plac).
* Domnul meu e fashionist; adoptă ţinute neaşteptate - bermude crem, tricou portocaliu, saboţi crem şi ciorapi negri cu dunguţe roşii sau pantaloni scurţi bleu, cu tricou negru şi crocşi crem, deasupra, dacă e rece - geacă kaki, militărească.
* Nu mai avem cuiburi de vrabie nici la streaşina casei, nici în chioşc - au avut mâţele grijă, mai ales Jinx -, nici crini albi nu mai avem, îi mănâncă cineva, nici timp nu avem, nici vişine sau cireşe, aşa că mă bucur de borcanele de dulceaţă rămase de anul trecut.
* Jinx e mai bine după zece zile de antibiotic, Maşa pleacă de acasă în week-end, Urma îşi revine frumos după sterilizare; nu mai ies bătăi între câini - o certăm pe Urma, că doar ea e cea care greşeşte uzual, şi ceilalţi câini nu o mai atacă. 
* Încă nu am ajuns să-mi iau mânuşi de grădinărit, folosesc din cele medicale, nu găsesc să-mi iau blugi şi asta mă enervează major; blugi negri, regular fit, fără bri-brizuri şi rupturi, slimuri şi mulăciuni. Blugi clasici. Bine, fie şi albaştri. Of-of, măi-măi!

2 comentarii:

cristina spunea...

Crini n-am nici eu anul asta, i-au rontait niste larve care seamana cu caca de vrabii.
Daca vrei, am eu visine si nu fac nimic cu ele.

simf spunea...

@cristina - cum sa nu faci nimic cu ele? :) compot, dulceata, pasta de visine, visinata, prajituri, inghetata. plus la borcan, la congelator.

:-D