Like?:)

luni, 14 august 2017

Amestecate, despre ultima vreme

Per total. Ziua s-a scurtat vizibil, dimineața cere mânecă lungă, geamurile de la mașină trebuie șterse înainte de plecare, iarba asigură dușuri matinale picioarelor. Aerul şi-a schimbat mirosul înspre toamnă, pădurea e verde copt, grădina e colorată, roșiile sunt îngâmfate tare, iar florile de la dovleci arată ca niște nuferi.
Șobolani. Anul acesta sunt mulți șobolani, de obicei dispăreau în primăvara și apăreau iar prin noiembrie; acum nu, găsesc urme de-ale lor în magazie și chioșc constant (unde n-au nimic de mâncare), probabil vom pune iarăși cursa. La câteva zile, câinii ne primesc cu o ofrandă proaspătă: încă un șobolan jucărie aruncat, de la unul la altul, prin curte. L-am văzut și pe Zăvod la vânătoare (cu Pepsi), fericit maxim după ce câinuța i-a frânt intrusului, dintr-o mișcare, coloana vertebrală. Hades e crud, înainte să ucidă șobolanii, îi chinuiește, îi scârțâie, Pepsi nu: cu o sigură zvâcnire a capului a rezolvat problema.
Evadări. După perioada de libertate, frate a celor doi câini negri, au reapărut gardurile în peisaj. Venim de la serviciu, cobor din mașină să deschid porțile; din spate, un nas rece și umed mi se lipește de mână. Văd negru în fața ochilor: Pepsi, gătită cu turiță. Pe unde ai evadat, țiganco? Mă invită să deschid poarta. Aaa? Văd și alb? Zăvod? Senin ca un cer de august, domnul câine vine și el să-mi facă primirea. Pe unde au evadat ticăloșii? Intrăm în curte; porțile - toate închise și asigurate, foile de gard - asigurate și ele, nu-s gropi săpate, nu găsim eventuale scânduri desfăcute. Cred că s-au teleportat.
Găini. Două dintre ele sunt bântuite de instincte materne, dintre care una clocește fără ouă. Au slăbit crunt, cârâie, se umflă când vrem să le luăm din cuibare, încearcă să ciupească. Dar, la ciupit, șeful e un pui roșcat-blonziu: dacă nu ești rapid când desfaci voliera, vine bestia și te ciupește zdravăn. Când intru în curtea păsărilor, vine dihăniuța și vrea să mă ciugulească de picioar, se înfoaie, ar cam vrea să sară. Probabil el va fi viitorul domn cocoș al curții.

4 comentarii:

mikaela spunea...

Nu sunt catel,si nici motanul Danila,de soricei imi e mila.:)
Micutul Hades atat de sadic? N-as fi crezut,marrr!

ciumafaiul de toamna spunea...

La mine am gasit rosii incoltate si unele halite binisor pe arac,...dar dupa amprentele coltate ii mai mare jivina!!! O vecina zice ca s-a intalnit in lanul de tomate cu harciogi ce pasunau fara rusine la rosii...Mai aduce Maritzi cate unul-il gasim dimineata in deces prin curte -biine!!cand se indura sa paraseasca noaptea pe la 3-4 prosopul meu cel mare de baie,ca doar pe el se poate dormi cum trebe] dar nu am facut autopsia sa vedem daca a murit dintr-o data ori in chinuri,...poate mai altadata....Dar va trebui sa inceapa Mirciu sa puie hartii cu lipici ca acusi se va trezi cu lokatari neinregistrati...sa vezi distractie !!!ca e scarbos...

cristina spunea...

brrr, chestia cu shobo imi displace maxim, dar face parte din peisaj, n-ai ce sa faci (csf, ncsf).
virarea cam brusca a verii toride inspre toamna ma ia cam pe nepregatite, abia imi adaptasem termostatul intern la caldura, acum brusc trebuie sa imi iau soseste in picioare in casa. csf, ncsf.
cainii tai nu s-or fi specializat in o suta de metri garduri?

simf spunea...

@cristina - numai pepsi e specializata

:-D