Like?:)

joi, 3 mai 2018

Raport în start de mai văratic


În teorie e ultima lună de primăvară, practic e vară de-a dreptul, că primăvara cred c-a picat într-o marți după-amiaza, când n-am fost eu pe fază. Vară năvalnică explodând vegetal, cu nebunie de pomi înfloriți și zumzet de albine, cu soare blând și cald ca-n iunie, cu incredibil de multe nuanțe de verde; au explodat realmente pelin și iasomie de iarnă, valeriană și cătușnică, leuștean și lucernă, arțarul roșu e spectaculos, trandafirii de dulceață au bobocii formați.
Liliacul e trecut de mult, vinca și magnolia au rezistat stoic mai bine de două săptămâni, via deja leagă rod; au înflorit gutuii și moșmonul, pomii – vișini, cireși, meri, peri, pruni, chiar și piersicul authton - și arbuștii – aroniile, amelanchierul, goji - sunt plini de fructe în formare, așa că fac deja calcule și mă gândesc să inventariez borcanele.
Totul mustește de viață, sunt în plină floare: miozot, lăcrămioare, cerastium, floxuri târâtoare lila și roz, bănuței, rodonel, albăstrelele, ceapă de tuns (și o narcisă albă stingheră), ziua se aud cicade, cuci, pupeze și belșug de alt păsăret, iar noaptea – greieri, lilieci și câte o privighetoare stingheră.
E secetă deja și pâmântul e iască, trebuie să udăm zilnic și semănatul se desfășoară mai dificil - am pus diverse în straturile lasagna și roșii semănate direct, experimental -, am scos răsadurile la adaptat; au ieșit plăntuțele din ghivece, butașii de trandafiri și de iasomie de iarnă puși în noiembrie s-au cam prins (acum cer apă la greu, seară de seară îi ajut).
1 Mai l-am sărbătorit, conform tradiției casei, prin muncă, fără grătar, mici și bere: am spălat la greu ligheane, găleți, accesori pentru foc, rufe, am strâns covoarele din casă, am alungat iarna - curățat focare și cenușare, spălat sobe, strâns protecții, gata, nu mai sunt lăzi cu lemne deloc prin casă -, am scos hamacele.
În rest, o plimbare mică la Domnești, la târg (am găsit un market fain și mi-am luat de-acolo sacoșe la sul, că în hipermarketurile din Pitești nu mai erau de ceva ani), am bifat și prima alergie la soare din an, acum sunt atentă pentru că deja înfloresc salcâmii și se insinuează parșiv puful de la plopi.
E un început de mai cu vânt în plete și șlapi prematuri, cu nuanțe de curcubeu la domițil, hand-made cu furtunul cu duș din dotare, cu zâmbet continuu și mirare în formă continuată. Și-mi place place place.

Niciun comentariu:

:-D