Like?:)

joi, 28 iulie 2022

Miez de vară

 # Acum plouă și mă bucur mult, după săptămâni de udat plante, uneori și seara, și dimineața (mândra mea!), în condițiile în care acasă n-am văzut peste 32 gr. Alei udate generos ca să se răcorească, pereți ai casei, chiar și geamuri uneori.

# Pisicile sunt parțial bine, Mașa și Frida sunt topite de căldură, Igor e sub tratament și mi se rupe sufletul când îl văd bărbierit pe un sfert din spate. E vizibil mai bine, dar a slăbit crunt (probabil a căzut de pe casă și la locul loviturii s-a format o pungă cu puroi).

# Câinii sunt aproape vegetativi, dorm la umbră, în lac, la acareturi, sub arțar sau brad, beau apă în disperare, iar dimineața încă e mâncare în castroanele lor. Se aud mult mai puține lătrături, semn că și câinii din sat, din vecini sunt dezgustați de căldură.

# Păienjeni, mulți păienjeni care vin după apă, albine și viespi, fluturi și șopârle, păsărele însetate – le pun apă seară de seară și mă bucur că nu le mai vânează pisicile. Căprioarele coboară doar dimineața devreme sau seara după apus, la prânz nu se aud decât cicade, nu e niciun ciripit.

# Trandafirii sunt într-un val generos de înflorire, au fungi de nenumărate feluri, în condițiile în care au cam fost stropiți: pătare neagră, făinare, rugină. Pomii au și ei colecții diverse, rapăn, monilioză, foc bacterian, dar ei n-au fost stropiți, la început pentru că ploua, apoi că n-a mai vrut domnul meu.

# Zonele cu flori perene se (aproape) autosusțin, le ud cam săptămânal, însă trebuie udate zilnic plantele aromatice, mai ales busuiocul, care e mimoză rău. Roșiile sunt sănătoase, încă nu s-a copt niciuna, aronia e mult avansată față de alți ani și, în mod surprinzător, mai dulce.

# În livadă nu există nici urmă de prună, sunt multe moșmoane, destule mere, dar mici, ceva pere, nuci – urme fine, alune cam sunt. N-am avut cireșe și vișine, mărarul iarăși a spus pas, cu ceapa nu m-am înțeles deloc.

# Anul acesta dovleceii nu vor să rodească nici de nebuni, în condițiile în care au răsărit doar în două cuiburi din opt, am avut salate și fasole verde (anul viitor vreau să punem mai multă), aroniile sunt pline, avem și mure, strângem la două zile câte un castronel.

# Atac de parodontoză și lucrare stomatologică amplă, data viitoare îmi pun o placă cu Benone Dolănescu, două săptămâni de concediu chiar pentru odihnă – inclusiv retușurile cu lavabilă intră la capitolul odihnă, că m-a amuzat operațiunea, mai vreau.

Un comentariu:

cristina spunea...

Imi pare rau de parodontoza :(
Dovlecei nici la mine n-au aparut deloc, asa ca am renuntat sa-i mai ud, dar nici fasole n-am, nu a vrut sa lege deloc.

Ce e cu Igor, de cand e asa?

:-D