Like?:)

joi, 23 februarie 2017

Amestecate, ediția de februarie

* Când ajung mâine acasă, mă apuc să... Aham, când ajungi acasă dai zăpada, c-a nins responsabil, scuturi brazii, dezgheţi apa dihăniilor, cureţi la găini, vezi ce faci cu năroada de Urma că are blana plină de ţurţuri. Vezi că iar a săpat Hades pe sub gard și iese la plimbare pe-acolo, repară țeava de apă de la bucătăria de vară, că am uitat să închidem robinetul și a plesnit... Imprevizibilul vieţii la casă: priorităţile se schimbă de la o zi la alta.
* Ce-am mai făcut, exceptând nimicul de iarnă, cu uşoare adaptări? Am făcut inventarul responsabil la seminţe, am ales ce am de dat, le-am pus în punguţe cu fermoar, etichetate, să le dăruiesc. Am făcut lista cu ce răsaduri punem, cu ce vom planta în ghivecele din suportul protejat şi am aproximativ croit o hartă a viitoarelor plantări.
* În astă primăvară vom ara. A, nuuu, aratul nu face bine pământului, nu-nu... Aham, la cum arată grădina acum, ca un teren de fotbal bătătorit (când căţeluşul sare de 30 de kg se-ntâmplă), numai aratul ce-o va mai face parţial funcţională. Apoi discuit, pus lucernă în zona de livadă, poate se-aşază astrele şi mai facem vreo două straturi înălţate. Încerc să șed domol, că mai e până atunci.
* Ziua creşte vizibil şi asta mă bucură, păsărele gureşe se-ntrec când e soare, pământul miroase a reavăn, adie uşor un vânt de primăvară. Începem să închidem porţile spre grădină, spre consternarea câinilor, Urma năpârleşte responsabil, găinile iar nu ouă, că nu vor ele.
* Negociem cu Pepsi să accepte ideea de ham; a ţinut cam o săptămână hamul de forţă al Urmei, apoi  a reuşit să-l scoată; acum e cu hamul ei nou - care a arătat a nou fix cinci minute, până s-a tăvălit ca porcul -, încă se freacă de tot ce poate, doar-doar reuşeşte să scape de el.
* În sat pisicile au cam intrat în rut, prilej cu care am remarcat că majoritatea sunt negre, portocalii sau zacuscă, în livada de-alături a reapărut tanti cu oile, şase, plus doi miei, dintre care unul mic-mic, alb cu pete negre, pe moșie pisicile și câinii se grupează pe culori, negru cu negru, alb cu alb (sau blond cu gri).
* E februarie spre final și încă am timp să fac planuri şi să nu le respect, să croiesc reguli pe care să le ignor, să greşesc şi să mă oftic c-am făcut-o, apoi să greşesc iarăşi. Experientia docet.

4 comentarii:

Unknown spunea...

Te inteleg perfect. Deschid portofelul si pe un postit gasesc scris dintr-o zi cand gandeam a primavara. 3 kg de arpagic, 1 foarfec de taiat la vie, o secure, 2 kg lucerna, 1 kg gazon, seminte...... He he he, asta inseamna ca a venit primavara. Sa aveti o primavara frumoasa.

simf spunea...

@Mihai - nu mai bine trifoi alb decat gazon? e si mai usor de ingrijit, si mai util. (ai uitat de tot de blogul tau?)

vax-albina. spunea...

Întreb și eu. Nu aveți semințe de roșii țigănești, zise și prunișoare? Roșii ce cresc mai mult în formă de tufă, nu în înălțime? Eu continui aventura cu roșii pe balcon. Dacă nu sunt, nu-i nimic. Am marcat un site și voi face comanda săptămâna viitoare. Doar că ale voastre ar fi fost mai bune :)
Invidiez puțin primăvara voastră. Să fie așa cum o doriți.

simf spunea...

@vax-albina - eu nici macar nu le cunosc, dar daca gasesc la buzau iau pentru tine.

:-D