Like?:)

joi, 18 martie 2021

Raport de mijloc de martie

 

# A nins frumos, 20 cm de zăpadă care a rezistat câteva zile, apoi au început ploile, luni a tunat, a fulgerat și mi-a fost tare drag. Evoluția vegetalelor e mai întârziată decât în alți ani, nu e nicio narcisă ciufulită înflorită (dar sunt ciugulite de vrăbii, întru amuzament), nici vreo zambilă, sedumurile abia se ițesc.

# Au răsărit cuminți pătrunjel, oregano, negrilică și crizanteme comestibile, avem ceapă (din cea rămasă în pământ din toamnă, plus cea egipteană), usturoi - din cel uitat, din cel de bulbili și a apărut și cel de tuns -; apar timide tradescantiile, primulele sunt înflorite, iasomia de iarnă s-a trecut.

# Am hotărât să umplem lacul din curte, inutil după legarea la canalizare, operațiune care se va desfășura în timp; am demarat îngrijirea zonelor de perene, încă nu am tăiat pomi, vie sau trandafiri, am pus semințe pentru răsaduri: lemon grass, capere, țelină de rădăcină, ceapă, verbine, isop, roșii, ardei iuți.

# Se simte că a crescut ziua bine, încă nu e legată apa pe moșie, avem răsadniță-cutie cu capac, mică, de pus în stratul înălțat (cu arce și folie, ca un minisolar), domnul meu a albăstrit pomi și arbuști și a demarat tăierea prunilor vechi dinspre drum (ca să poată crește prunii mici, plantați la limita legală).

# Mă abțin cu greu să scot protecțiile de iarnă din casă, scot zilnic gărgărițe și crisope din casă, în grădină găsesc ploșnițe cam prea vii, găinile ouă, câinii năpârlesc, pisicile sunt impertinente. Mă joc cu creta lichidă, cu colierele velcro pentru cabluri, cu binoclul, cu hamacul de picioare; și-mi place.

Mi-e dor de verde și aștept cu resemnare trecerea la ora de vară.

Niciun comentariu:

:-D