Like?:)

marți, 2 martie 2021

Ce-am mai făcut, ediția de început de martie

 

# Iasomia de iarnă (pe care am tuns-o drastic și am mutat-o) a înflorit săraca doar vag, ghioceii se trec, au apărut tufănele, sedumuri, căldărușe, narcise și zambile, lalelele ies în verde roșiatic, primulele galbene au câteva flori.

# Ziua s-a mărit considerabil, au revenit trusa de floricultura și băncile în zona dinspre grădină, am tendința să stau în soare, probabil pentru rația de serotonină, iar domnul meu a îmbăiat plantele în albastru.

# Am așezat mumos bolovani pe lângă plante – e un hobby de-al meu: să plimb pietre -, am parțial aranjat zonele de perene devastate cu prilejul mobilării cu arbuști a curții, am și greblat o parte din curte, continuarea în numărul viitor.

# Am cumpărat semințe și arpagic, am primit plante noi de la Carmen (ajuga reptans, vinca minor și crocuși de toamnă), ceapă de apă, o marcă de fasole și una de porumb de la Cristina, am făcut ordine în extindere ca să le fac loc viitoarelor ghivecele.

# În grădină sunt zbenghiuri verzi: negrilică și crizanteme comestibile, ceapă pe care nu am scos-o în toamnă și usturoi de bulbili, urzici și o cicoare roșie (cred) istorică, care iese de vreo trei ani cu încăpățânare; acum încep să-mi așez în cap ce și unde voi planta.  

# Cerul e senin, insectele au revenit la viață – casa e plină de buburuze și de crisope -, ploșnițele puturoase n-au murit peste iarnă, tare mă tem că va fi jale cu ele anul ăsta (probabil și cu limacșii, că sunt deja semne).

 # Tinerele găini ouă, au avut liber în grădină și Mașa le-a alergat responsabil, pisicile vor mereu uși deschise, câinii sunt plini de pâsle, am reușit s-o cointeresăm pe Pepsi să poarte zgardă, chiar dacă s-a lamentat vreo săptămână.

 # Un motan portocaliu din sat vine și doarme ore-n șir într-un anume loc în livada de-alături sau în grădina, pe locul valerianei, zilele trecute am înțeles de ce Gaițele lui Kirițescu se cheamă așa: cinci păsări în livadă și-o gălăgie de nedescris.

 

Gata, nu mai vreau zăpadă și mânuși, ci uși deschise și hanorac. E posibil ca 2021 să fie ultimul în care trecem la ora de vară, a trecut un an de când ne-a lovit neprevăzutul, un an de singurătate, an care cel puțin pe mine m-a ajustat.

Niciun comentariu:

:-D