Like?:)

luni, 25 martie 2013

De Bunavestire


După un week-end în care n-am putut face mare lucru din motiv de primăvară iernatică, e timpul să ne odihnim astăzi și eventual să ne mai documentăm pe net; mai o sursă de inspirație, mai o informație valoroasă – oare când se face țuica de mere și care-s semnele că e momentul optim? -, mai un episod nou din Grey sau Grimm.
Ce-am făcut în ultimele două zile? În afară de activități constante de întreținere, musafiri, ceva de lucru (eu), a reuşit domnul meu să masacreze cu drujba niște buturugi noduroase (operaţiune care i-a luat un car de vreme, dar a eliberat o parte a curţii ce arăta minunat de vraişte), timp în care eu am pudrat pomii la rădăcină cu cenușă, am plantat muștar și bob şi am repus în funcțiune bucătăria de vară - mai puțin alimentarea cu apă, așteptăm să se mai încălzească vremea.
În echipă, am demarat des-păienjenirea de primăvară la acareturi plus ordinea aferentă, am aranjat pe căprării/în cutii de carton material pentru proiectatul strat înălțat – rumeguș, cenușă, lemn putred, vegetale cam uscate -, am eliberat locul dedicat fiarelor vechi (din curte) pe care vrem să le mutăm într-un colț al grădinii şi am luat pulsul prin sat în privinţa a ce și când s-a plantat – n-aș zice că suntem în urmă, lucru care mă cam bucură.
Săptămâna trecută am mai mişcat câte ceva pe moşie, chiar dacă în principiu a fost frig, umed, cu vânt înțepător: pomii au fost tratați cu considerație și ulei horticol, zmeurei i s-a făcut coafura de primăvară, lucerna e greblată toată (grebla de fân mi-a amenajat o mândră bășică – mânușile n-au fost de-ajuns - care s-a spart cu elan și mi-a oferit prilejul de a-mi aminti sonor cuvinte ce nu există nici în vocabularul meu activ, nici DEX). Ne-am căpătat de la niște vecini cu o tufă de pelin – cică alb, vedem noi – și cu o floare albastră care ni s-a spus că se deschide doar seara, de prin aprilie până în toamnă, și cu vreo două sacoșe de pet-uri de 2,5 pentru DIY-ul domnului meu.
Prin casă au început modificările de primăvară – ceva rocadă la hainele de curte, strâns şi spălat protecţiile de la uşi din iarnă -, prin grădină au apărut zbenghiuri din usuroiul pus la începutul lunii, forsiția are mugurași, ciulinii albaștri sunt hărnicuți, gardul viu e plin de frunzulițe, iasomia e galbenă. Trandafirii nu au suferit daune majore în iarnă și frunzele lor cresc din roșu în verde, plantele perene de la plant-shop par să fi scăpat cu bine, căpșunii mă enerveză rău, am descoperit niște pământ negru, untos, lângă lăzile de compostare şi am primit de la Armeria rubarbă și încă ceva, nu ştiu ce (a spus că e surpriză, o să-mi zică ea ce-i), pe care le-am plantat pe lângă gard, în plin soare.
Cucul încă nu cântă, pupăza nici atât, dar TEI recidivează cu o a patra carte. Multe înainte!

4 comentarii:

Tiberiu spunea...

Excelentă postare: m-am convins încă o dată că n-aş mai locui la curte pentru nimic în lume.
Numai citind ce-ai scris aici şi m-a trecut transpiraţia şi am făcut deja, febră musculară :))))

simf spunea...

@Tiberiu - vezi si partea buna, febra musculara inseamna miscare, deci pe ziua de azi ti-ai asigurat portia :)

GabiA spunea...

Maine m-as muta chiar si la tara dac-ar fi de acord familionu'.
Da' astia-s pui de oraseni, pentru ei legumele cresc in supermarket.
Zici de ordine, eu am avut cateva zile libere si am stat numai in cele doua balcoane si tot n-am reusit sa aranjez sau sa arunc toate "gunoaiele", ca de', poate mai trebuie, cine stie...

simf spunea...

@GabiA - la curte ai oricum mai mult spatiu si nu mai trebuie sa arunci nimic, doar sa le asezi :)

:-D