Like?:)

luni, 11 iunie 2012

Bucătăria de vară


Domnul meu a aproape*-terminat bucătăria de vară, e deja funcțională; a montat blatul cu picior din inox, chiuveta și între ea și aragaz a pus peste blatul de mdf un dreptunghi din tablă groasă tot de inox, pe care să tai eu minuni precum bucătarii profesioniști pe blatul lor arogant-inoxidabil. A adus apa rece de la bucătărie (prin țevi de ppl), curentul l-a tras din magazie (pe peretele magaziei e făcută bucătăria de vară) și a montat o lustră-con albă (au avut-o fetele la apartament) plus o priză, să fie, că nu strică.
Butelia e în magazie, că bleul ei nu cadra cu asortarea măreței chicinete în aer liber (cum și toate țevile, cablurile sunt tot aici, să nu se vadă urât pe-afară), scurgerea e pe furtun flexibil și ppl, iar chiuveta are un robinet cu aer rustic acum. El la origine era cu aspect de bronz patinat și arăta într-un fel, dar, cum mie mi se părea ostentativ în ansamblu, a găsit domnul meu soluții: s-a dus la el în atelier, a scotocit pe-acolo șiii, minune, a găsit un spray cu vopsea nichelată cu care a făcut arginitiu imediat mărețul robinet. Uneori mă întreb ce n-are R. în atelier; alteori mă gândesc că atelierul lui e mai mare pe dinăuntru decât pe dinafară; și întotdeauna când trebuie să intru acolo și deschid ușa mă aștept să năvălească toate pe mine ca-n desene animate.
Zona arată acum amuzant, blat-aragaz-chiuvetă de secol XXI, în spatele lor – un zid de bolțari netencuit, descântat cu var și bidinea. Acoperișul – căpriori, scânduri, internită; și lustra con prinsă în zonă. Pe jos, nisip și pietriș; ceilalți doi pereți – gard din ulucă de fag; intrarea e de-a dreptul liberă. Suprafața bucătăriei noastre de vară - cam 4 mp (2,8/1,5).
După ce domnul meu a făcut curățenie la locul faptei după standardele lui, m-a chemat să văd dacă îmi mai trebuie ceva (un cuier iubita, ar prinde bine, și un ceva ca un dulap de bucătărie îngust, ca o ramă cu rafturi), apoi și-a făcut brusc de drum că trebuia să se distreze cu motocoasa. Mașa a venit promptă și a inspectat noua aranjare, apoi Jinx; Zombie doar s-a uitat plictisit de la distanță, că n-avea loc să treacă din cauza lui Hades, vădit intrigat de schimbări.
Am apucat să și probăm noul spațiu, cu prilejul scoaterii salatei (am pus brocoli în loc) și spălării leușteanului ce-l vom păstra pentru iarnă. Ieri, tot acolo a pregătit domnul meu cărnurile pentru masa de prânz – e fain să poți prăji diverse fără ca în casă să se simtă mirosuri, chiuveta afară e tare utilă – și am ajuns la concluzia că va trebui să adaptăm principul studențesc ”vasele se spală înainte să mănânci, nu după” la ”înainte de-a te apuca să faci ceva cu chestii comestibile, spală responsabil spațiul de lucru”.
Avem bucătărie de vară și nu ne temem s-o folosim.

* Încă e în căutare de duze pentru aragaz alimentat la butelie, nu-i place lui flacăra, că nu se face albastră și trebuie remediată situația.

4 comentarii:

Corina spunea...

Tare buna bucataria de vara la casa omului. Sa o stapaniti sanatosi si spor si inventivitate la amandoi!

simf spunea...

@Corina - sa stii ca-i tare utila, de-am fi stiut o amenajam mai demult. multumim asemenea :)

Ilincaotgramesti spunea...

N-aaaaaaaaam!

S-o stapaniti si domnului tau toate felicitarile din lume!

simf spunea...

@Ilinca - zau e tare utila, acum mi-as dori si-o soba pe-acolo, dar nu avem unde s-o punem, e spatiul mic (multumim)

:-D