Like?:)

miercuri, 19 iunie 2013

Episod cu răsărit şi ulii

La 6.00 sună telefonul; el nu ştie că dimineaţă e când mă trezesc eu şi nu când îl apucă pe el sunatul. Ies de la baie (Bună dimineaţa! Poate la tine...), agăţ halatul în drum spre terasă; cu gust de pastă de dinţi, iau prima gură de cafea. Bleah. Şi nu-s nici căprioare.
Soarele se pregăteşte să răsară în dungi roşii deasupra pădurii de la orizont. Păsăretul e liniştit, atmosfera - vag apăsătoare de la ploile ultimelor zile; oare şi azi plouă?
- Chiii...
Pe unul din parii dintr-o livadă alăturată, un uliu. Îl văd din profil, e gri maroniu, cu guler alb; trist de parcă o greutate i-ar apăsa umerii. Mai spre noi, alt par, alt uliu. Şi el pare trist.
- Chiii...
Strigătul se-aude mai de jos. Ulii se foiesc uşor, gârâie unul spre celălalt într-un anume fel. (Aha, înţeleg de ce păsăretul e silenţios.) Amândoi, ca două ornamente de stâlp, stau nemişcaţi. Cu aripile strânse şi umerii aduşi, par două curci amărâte, pleoştite şi triste, care mă fac să-mi zboare gândul la albatrosul lui Baudelaire.
Ca la un semn, lin, se înalţă amândoi; coboară agale către un prun, se înalţă iar, coboară.
- Chiii... Chiii... Chiii...
Trei ulii - doi părinţi încadrând protector zborul nesigur al puiului lor -, ca trei avioane de vânătoare în zbor ascendent pe cerul roşiatic de lângă pădure.

6 comentarii:

Scutaru spunea...

Îmi doresc fi fost în zonă, să-i văd și eu. Dar mă împac cu aroma textului pe care tocmai l-am citit. :)

Anonim spunea...

Vreau și eu cafea cu gust de dinți cu gust de pastă de ce-o fi, dar... în aceleași condiții!
A, eventual să-mi spună doamna mea ”Bună dimineața”, nu domnul tău.
(Cine face cafeaua?)

simf spunea...

@Ada - cafeaua o face cine se trezeste primul, in 90% din situatii domnul meu.

Anonim spunea...

A, bine, atunci așa rămâne: domnul tău îmi face cafeaua, doamna mea îmi spune ”bună dimineața”. Iar tu... da, tu îmi spui care sunt uliii!

Anonim spunea...

Bine, deci așa rămâne, da?, domnul tău face cafeaua, doamna mea îmi spune ”bunaă dimineața”. O să fie fain, o să vezi! Tu o să ne spui tuturor care sunt uliii.
(Mă contrazic cu fiică-mea ai mare: cum se spune, articulat decisiv, nu ”uliii”? Ea, enervantă, zice că se zice ”ulii”. Descurcă-ne, dar vezi că intri într-o dispută de familie, nu știu cum ieși...)

simf spunea...

@Ada - iti arat, cum sa nu, cu toate ca te descurci si singur la identificare (gaia e imensa si eretii sunt foarte mici, n-ai cum sa gresesti). copilul tau nr. 1 in cazul dat n-are dreptate. ai radacina uli-, un i e de la plural - ulii, articolul hotarat mai aduce un i, deci se fac 3, ca la copiii. poate sa verifice in dex, doom.

:-D