Like?:)

vineri, 12 mai 2017

Spovedanie

* Nu vreau curte betonată; nu-s fan noroi, dar mă bucură verdele mai bine de-o jumătate din an, aşa că merită disconfortul.
* Mă tund singură, uneori chiar bine.
* Mormântul acoperit de coroane cu flori m-a făcut să simt, într-un fel, că prind rădăcini în sat; timid.
* Nu visez să-mi iau animale de companie exotice, cum ar fi porcul sau vaca, nici să le împletesc cununi de grâne, mă limitez la ceea ce știu să fac: să îngrijesc câini și pisici. 
* Nu suport risipa: lumină aprinsă într-o încăpere goală, munca făcută de două ori, apa curgând fără scop, îmi iau alte perdele că m-am plictisit de astea.
* Îmi plac coțofenele; deștepte și oportuniste, găsesc soluții la orice. 
* Nu-mi plac porumbul (îl accept doar ca mămăligă), dovlecii/dovleceii și fasolea verde (o apreciez doar cu usturoi).
* Pateul și brânza topită au gust de vacanţă-n circuit, atunci, acolo, turta dulce are gust de Crăciun din copilărie.
* Nu mi-am făcut niciodată un selfie.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Raport de sfârșit de primăvară

Animalele cu patru picioare au terminat de năpârlit, cele cu două, nu.

Freya, Pușa și Oleg au făcut de undeva rost de ploșnițe, pe care le culegem cu simț de răspundere și mănuși. Cola și Prima au învățat să nu mai sape în grădină, dar Nerod a citit mărunt răsadnițele cu roșii din solarul de lângă mlaștină.
Găinile încă leapădă pene, le-a stropit Vidrean cu piatră vânătă. Acum fac niște ouă verzui, cu coaja ondulată, pe care mișună limacșii. Nu le vor nici șacalii din lizieră/

Am terminat săpatul și semănatul, iar domnul și stăpânul meu (later edit: Vidrean a zis să nu-i mai spun așa) a udat din belșug cu hidrantul cel nou, roșu. În stratul bolognese am pus mai puține soiuri ăst an, ceapă, dovlecei, nepeta împotriva afidelor, crețușcă, borceag, limba-soacrei, aia țigăncii, năvalnic, troscoțel, toroipan, moroșniță și ceva arpagic taiwanez (mulțumesc, Y.!). În stratul risotto am mers pe ce-a ieșit spontan, mai ales hasmațuchi, rutabaga și topinamburi. Nu înțeleg de ce sătenii nu pun hydrangea.

Nu mai facem focul în sobe decât ca să ardem părul periat de pe pisici. Nu știam de ce iese fum, pe urmă am văzut că în cuibul de barză de pe horn a scos o vulpe pui. Duhnesc încântător și tare mi-s dragi.

Vidrean a croit o ieșire pentru fum în pod și prin acoperiș, cu toporul cel vechi, cu coadă mov. La sfârșit l-a scăpat printre bârne și a rămas înfipt, ieșit jumătate prin rigipsul de pe tavanul bibliotecii. A făcut în jurul cozii, cu aparatul de sudură, un nod de școndru din fier-beton de 8 și arată ca Laocoon [insert close-up photo here: agonie vânătă.jpg].

Pe drum a turnat primăria gudron. Una lume își lasă tenișii în el și efectul antiderapant ne permite să urcăm cu mașina până în chioșc.

Nu înțeleg de ce localnicii nu poartă crocși, ci o imitație din cizme de cauciuc vechi, decupate. Și veste tricotate kaki în loc de flisuri grena.

Una lume zice că n-are rost să stai la țară dacă nu ții o vacă cu lapte. Eu o să încerc cu o măgăriță pitică, am citit că laptele face bine la arsurile solare.

Mi-e dor de ultima brumă, care lasă urme fine de flori în cocotier. Sfârșit de mai. Cam moale.

simf spunea...

@Anonim - exceleeeennnttt :))

cristina spunea...

E cumva sora ta?

simf spunea...

@cristina - cred ca e nor, piticul din gradina... nu stiu in mod real cine e, dar mi-e drag foc.

cristina spunea...

seamana teribil de tare cu tine la scris si la simtit.

simf spunea...

@cristina - pai... e ca o pastisa la scrisele mele. s-a jucat imitandu-ma, pe de-o parte, pe de-alta, punandu-si amprenta personala. si chiar mi se pare ca i-a iesit excelent.

:-D