Like?:)

luni, 3 septembrie 2018

Și adulții se joacă, nu-i așa?:), III. Roșii, pere, prune


A doua tură de roșii uscate a fost din soiuri mai puțin zemoase, dar, anul fiind ploios, și ele erau mustinde. Am tăiat rondele de 5-7 mm, cam 2,5 roșii la un deshidrator. 19 h 30 min, 55 gr, (am rotit tăvile o singură dată, pe la jumătatea perioadei), două ore pauză, încă vreo 8 h după. Cam o mână de roșii nu erau uscate bine, le-am pus într-un castronel în frigider. Roșiile uscate le-am pus la ulei (cu oțet balsamic, cimbru, usturoi, piper mozaic, sare și urme fine de apă), au ieșit trei borcane, cantitate totală cam 600 gr.
Următoarea tură de uscare a conținut tot roșii cărnoase, dar le-am tăiat la aproape 1 cm; timp maxim, 55 gr, rotit tăvile o dată, 2 ore pauză, iar timp maxim. După 12 ore, cam 85% erau uscate, după încă două ore, gata. De la fiecare tură rămân unele roșii insuficient deshidratate - cam 5 % să zic – pe care le pun în frigider. E mai bine cu felii mai groase, acum să vedem care și cum se vor păstra. Am pus roșiile uscate tot la ulei – ce-a mai rămas, domnul meu a fost tare hărnicuț și le-a puțin mâncat.
Apoi am uscat pere; 50 gr, 19 h 30 min + 6 h, bune, bune, considerabil mai bune ca merele uscate, deja nu mai sunt.
Următorul pas, operațiunea uscat prune (jumătăți); intră cam 22 buc. per tavă, 50 gr, 19,30 și iarăși 19 h 30 min. S-au aproape uscat, n-am mai avut răbdare, mulțumesc, nu, nu mai încerc.
Concluzie intermediară: cam scumpe produsele obținute la deshidrator, rămâne în plan un uscător solar, dar până atunci voi mai pune câteva ture de fructe la uscat. Plus măcar o tură de rădăcinoase, de probă.

Niciun comentariu:

:-D