Like?:)

joi, 1 octombrie 2020

Start în octombrie

 # Ziua scade pe repede înainte, ne trezim înaintea răsăritului de soare, dar încă plecăm pe lumină, aleea spre casă începe să se coloreze cu frunze de vie, miroase a struguri și-a gutui, a frunze ude și-a pământ reavăn.

# Din grădină mai avem de strâns din mere, nuci, struguri și ceva urme fine de gogonele, încă n-am strâns hamacele, dar ar cam trebui, am pus protecțiile de frig la geamuri, am refăcut canalul de scurgere de la acareturi, nu am început să facem focuri în sobe.

# Avem beciul plin de borcane, unele – experimente, cum ar fi sfecla roșie cu hrean în saramură -, lădițe cu mere, alune. Sunt relativ încântată, dar mai mult mirată: cu ani în urmă n-aș fi crezut că vom avea vreodată atâtea conserve. Și încă nu am pus murături.

# Pisicile dorm în casă, după preferințe: Mașa – între pernele din dormitor, Jinx – sub cuvertura canapelei din extindere, Igor și Frida – pe fotoliile din bibliotecă, frecvent, amândoi pe același pelo; sau pe scaunul meu de la birou.

# În cuier au revenit gecile și bundița domnului meu, e primul an în care nu mi-am cumpărat rechizite compulsiv, câinii mari năpârlesc în smocuri compacte, găinile sunt cam dezbrăcate și ouă când își amintesc.

# Cel mai apropiat magazin de noi este un La doi pași unde găsești Nuggets și Cordon bleu, surimi și Mon cherry, gin și apă tonică; am aflat de ce nu înțeapă tigrii noștri de platan: sunt, de fapt, tigri de stejar.

# Încă e timp noros, dar aștept cu interes să iasă soarele bând, cald, cu lumină filtrată în galben, cum numai în octombrie poate fi. Octombrie care ar trebui să fie un anotimp în sine.

Niciun comentariu:

:-D