Like?:)

luni, 18 aprilie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (114). Pe fugă, ce-am mai făcut

A trecut pe derulare rapidă un week-end insuficient în care a fost simfonia cu nebunia ei cu tot, cu flori şi arbuşti, pomi şi decoruri pentru grădină, bulbi, unelte şi obiecte populare, ispite cât încape A fost frig, dar strada mare a fost tot neîncăpătoare, şi pe timp de zi, şi seara la concert Phoenix cu orchestra filarmonică.
Am găsit timp însă pentru cumpărat minuni: floare de colţ, primule – roşie, ciclam, mov -, regina nopţii – grena, albă – bănuţei – albi, roz, grena -, trandafiri – alb, crem, grena -, magnolie mov, trei pomi pe care i-am plantat deja – cireş de iunie Van, păr de august Napoca, păr de octombrie Williams – încă doi pe care urmează să-i plantăm – cireşi de iulie Stella şi Katalin - şi plante aromatice - levănţică, mentă roşie, mentă-lămâie, tarhon, pătrunjel italian.
Cum nu ştiu deocamdată amplasarea finală a florii de colţ, mentei şi lavandei, le-am mutat în vase mai mari şi le-am pus pe frumosul suport de ghivece amenajat de domnul meu. Motanul Jinx a fost întrutotul de acord cu mine; a mirosit plantele, a vânat apa de la stropitoare, apoi s-a pregătit de-un somn leneş, spălându-se meticulos. Are dreptate, mi-am spus, pentru contrast parcă se cerea şi-o floare neagră acolo.
După o perioadă în care găinile noastre au fost generoase şi ne făceau zilnic câte patru ouă, acum recolta s-a înjumătăţit: cele două albe clocesc, una un ou roşu din lemn, cealaltă, unul veritabil, când găseşte. Tot pentru contrast, în cele trei cuibare, pe extremităţi stau găinile afectate de spiritul matern, iar mijloc – Jinx.
Lucerna e teribil de verde, au înflorit prunii, vişinii se pregătesc şi ei, merii au mugurii formaţi, iar grădina e săpată - în sfârşit - toată şi aşteaptă colecţia de primăvară la răsaduri. Şi câinii aşteaptă cu mare nerăbdare să vadă ce se va întâmpla acolo, ca dovadă că merg să inspecteze locul ori de câte ori uită cineva portiţa deschisă.
Nu se mai încălzeşte vremea asta odată?

3 comentarii:

vic spunea...

numai minunatii.
plantele aromate trebuiesc totusi la oarece distanta, fiecare miroase in felul ei.
magnolia mov e cireasa de pe tort.

ce te faci, daca in cuibarul lui jinx, o sa apara un pisoi mic si negru?

Geocer spunea...

Salatat din rasadnita aia a ta ai manca?

simf spunea...

@vic - tocmai din acest motiv inca nu le-am plantat, ca sa nu trebuiasca apoi sa le mut.
decat un al treilea pisoi negru, zau as prefera o pisicuta alb var

@geocer - salata m-a boicotat complet si a refuzat sa rasara cu indarjire, o sa pun alta.

:-D