Like?:)

joi, 16 august 2012

Prin casă, prin curte

Ce-am făcut în concediu prin casă&curte? Domnul meu a închis noua curte a păsărilor cu gard de fag prelungit cu plasă de sârmă, le-a făcut doamnelor găini castelul cu două porţi, dintre care numai una funcţională pentru moment – cea de-a doua e de la spaţiul dedicat puilor pe care îi vom cumpăra în primăvara ce vine. A făcut şi un spaţiu acoperit pentru cuibare, e în plan şi ceva acoperire împotiva uliilor (s-au prins că pe-acolo e pradă fără copaci apărători, deocamdată nu au fost pierderi dar zi de zi pot apărea) și bonus le-a lăsat doamnelor găini ceva distracții nesperate: o cutie cu șuruburi autofiletante, ceva sârme şi cuie, niște scânduri, resturi de internită, un ciocan, două raclete. Până când minunile vor fi strânse, ele le asigură doamnelor găini modul prin care să-şi satisfacă dorinţele de explorare, iar când se plictisesc evadează; în consecinţă, aseară a demarat operațiunea pus tablă galvanizată în partea de jos a gardului, pentru că nu se știe pe unde galinaceele noastre au ieșit de două ori din incintă.
Eu am făcut un inventar cu rearanjare în camerele fetelor şi acum pot spun nu numai că ştiu ce avem în casă, ba chiar că ştiu şi unde anume se află. Operaţiunea s-a executat cu ajutorul neprecupeţit şi simultan a trei mâţe negre cărora le foarte plăceau rafturile de dulap, sertarele, poliţele şi accesoriile de prins părul.
Am spălat/albit prosoape de bucătărie şi feţe de masă, am sortat întru dăruire haine şi încălţăminte, am spălat balonzaide jucării din pluş mochete restante şi cam tot ce-am prins că nu mai mirosea a balsam. M-am bălăcit mult, cu savoare şi duşuri diferite - în curte sau în piscina cu apă la 28 gr când afară erau 31 gr. În chioşc am completat raftul cu obiecte din cupru, am mai pus ceva obiecte din lemn şi ceramică autografă, am sortat şi dăruit zeci de kg de hârtie, de la ziare la caiete nefolosite.
Am aranjat beciul pentru toamnă, am făcut şi-o curăţenie responsabilă la parter (mai puţin spălat de geamuri, că n-am avut chef) şi presupun că elanul meu plus curăţenia au fost stimulul de care avea nevoie domnul meu ca să se apuce de recondiţionat baia (operaţiune aflată în planurile lui de vreo doi ani). Ca de obicei, proiectul a demarat pe final de concediu, într-un moment inoportun spun eu, şi pentru mizeria generată, şi pentru investiţia neprogramată. Până acum a râcâit tavanul, gletuit, şmirgheluit (de vreo trei ori), a dat cu lavabilă, a placat cu faianţă cam 3/4 din glaful geamului; mai are de dat rosturile la faianţă şi gresie, de făcut retuşuri pe ici-colo şi el ştie ce mai intenţionează să amenajeze pe-acolo. (V-am spus că în următoarele două week-end-uri avem musafiri?!)
Realizarea majoră comună a acestei perioade a fost sortarea de scule piese fiare lipiciuri electrozi trafaleţi ştechere întrerupătoare discuri de polizor uleiuri de drujbă chingi, cu aranjat atelier cu tot şi aruncat tone de prostii plus pus într-o geantă mare piese de Dacie întru dăruire. Operaţiunea s-a executat în două etape de-o jumătate de zi, la vreo trei zile distanţă, că în concediu n-ai voie să fii plictisit de nimic.
Aste zile ale noastre s-au încheiat când tocmai se lăsa întunericul, invariabil, pe terasă, cu un pahar de zmeurată/vişinată din producţia proprie în mână. Pahare de Ikea din sticlă crem, greieri şi cosaşi, trei pisici şi-o retrospectivă a zilei mulţumitoare. E bine.

6 comentarii:

Ilincaotgramesti spunea...

Eu am obosit doar citind dar voi prestand... Felicitari da' concediu urmator sacrificati-l pentru o migrare in alt spatiu. Face bine... la burtica.
Daca spuneti ca n-aveti pe cine lasa lighioanele v-ati ars! Ca lighioane veti avea toata viata voastra de oaameni cu ograda.

simf spunea...

@Ilinca - am si fost plecati, insa atat ne tragea acasa. de cand ne-am mutat vreau concediu sa-l fac acasa, nu ma mai ispitesc plimbarile, dar stiu ca in cativa ani imi trece:)
cu lighioanele chiar ca-i bai, ca din cauza viteilor nostri de caini nu intra nimeni in curte. solutia e sa lasam acasa pe cineva care sa se impace cu ei.

Diana Alzner spunea...

Pune şi nişte poze, Simona, te rog frumos. Gândeşte-te şi la alţi oameni posesori de găini şi care nu au deloc imaginaţie în ceea ce priveşte trendurie arhitecturale în materie de coteţe.

simf spunea...

@Diana - voi pune dupa ce-o sa le fac, evident:) in perioada de concediu am vrut sa uit de aparatul foto. cotetul e de fapt o... ceva: platforma de beton de 2 pe 2.5, patru stalpi metalici in colturi, internita acoperis, plasa de sarma pe post de pereti, usi, bete bagate in plasa de sarma sa stea doamnele gaini noaptea pe ele. nu intra nici dihor, nici vulpe, sunt in aer liber si riscul de-a face paduchi scade considerabil.

Anonim spunea...

de data asta fraternizez cu domnul si stapanul tau. sa tragi aer in piept si sa te apuci sa faci revolutie cu racait de tavan si alte chestii in baie e o treaba pe care numa' relaxarea indusa de consumarea a 2/3 concediu o poate genera!

simf spunea...

@laura - si eu ce vina am? seara de seara maturat spalat sters. azi ne pleaca msuafirii, pana vineri iar o sa reiau ritualul de seara pana vinerea viitoare, cand va sosi tura urmatoare de oaspeti.:)

:-D