Like?:)

marți, 5 august 2014

August - start în vară

Am intrat în ultima lună de vară și două seri consecutive n-am avut nevoie de mânecă lungă, lucru care zic eu că e bun, cu atât mai mult că s-a întâmplat și la sfârșit de săptămână (m-am temut că vara asta va pica într-o joi după-amiază când nu voi fi eu acasă și nici măcar n-o să-mi dau seama).
Au fost zile pline și cu spor, am scos cam două treimi din ceapă (cam mică, cea mai înfiripată a crescut pe zona neplivită - a cosit domnul meu înainte ca s-o putem identifica), am cules recolta de 1 kg de bob și mărarul, în rest – curățat roșiile de mană (câteva încep să se coacă), stropit, udat straturi înălțate (în rest e apă în sol), cosit la greu, greblat, îngrijit zonele cu flori, legat tufe de trandafiri, tăiat crengi de sălcii, tuns iasomii, forsiție și gard viu (am o mândră febră musculară la palme graţie foarfecii de vie). Grădina e majoritar verde-spontan, se coc merele de vară, zmeura încă rodește, ușor, dar metodic, culegem deja castraveți; ardeii din jardiniere și ghivece o duc mult mai bine decât cei din straturile înălțate, am strâns semințe de creson, căldărușe, gălbenele și maci şi doi din cei trei meri care au rodit au avut nevoie de proptele. Floarea soarelui decorativă a ieșit singurică în jardiniera de anul trecut și acum are peste doi metri, cosmosul e şi el falnic între buruieni – le domină -, roşiile sălbatice şi plantele de tomatillos îşi scutură florile şi dau în rod, iar estragonul meu rusesc e cel mai pur tarhon cu putinţă.
Lucrările de infrastructură de pe uliţă continuă într-un ritm mai bun decât aş fi sperat – canalizare, apă curentă, gaze şi apoi asfaltare -, numărul coţofenelor a scăzut, liziera e multicoloră cu floricele în fel de fel de culori, ca nişte caligrafii asiatice.
Am avut şi 28 de grade, am mâncat mult pepene, ne-am bălăcit de mai multe ori pe zi (mai ales Zăvod, care e de-a dreptul fericit de apa din lac şi ar sta mai mult acolo).
Ați văzut că august 2014 are cinci week-end-uri?

Niciun comentariu:

:-D