Like?:)

marți, 8 septembrie 2015

Septembrie 8

Chiar dacă nu și-a intrat încă în drepturi, septembrie începe să se simtă; seara și dimineața cer mânecă lungă, deja șlapii nu mai merg decât la orele prânzului, hanoracele și-au reluat locul în cuier. Mâțele încep să doarmă pe fotolii, scaune, paturi, Hades stă în căsuța lui, iar găinile par a se îmbrăca de iarnă.
Grădina e în faza în care îmi place cel mai mult: coș pe braț piți style – recolte muncite, drăgălite, așteptate; pun conserve în fiecare săptămână, unele de probă, inventate, vedem cum rezistă, usuc ierburi, culeg semințe (asta nu-mi place), confecționez coliere și brățari din ardei iuți, fac proiecții pentru anul ce va veni. Iar am mult prea multe semințe, iar trebuie mutate plante perene, iar am ratat butășirea de vară la trandafiri, lavandă, rozmarin, iar...
Am cules prima tură de frunze de tutun – vreo 20 – și-s tare drăguțe înșirate pe ață și agățate lângă atelierul domnului meu, am scos castraveții de vară și o parte din dovlecei, am eliberat ceva pământ de buruieni și aștept să cosească domnul meu să pot mulci zona pentru iarnă (după ce termină cu prunele, că-i tare mândru de recolta 2015 și speră să facă spre 50 l de țuică, eu sunt mai circumspectă).
Bolta miroase a struguri, gutuile încep să cadă, vișinii încep să vireze în galben, merele au căpătat gust, perele se coc, liliecii iar vin în grupuri compacte, pădurea și-a schimbat foșnetul, mirosul în aer e altul deja.
Vine toamna și abia o aștept.

Niciun comentariu:

:-D