Like?:)

vineri, 4 septembrie 2015

Raport periodic despre animale

Găinile au mai avut parte de o baie insecticidă asortată cu stropirea volierelor şi-a zonei lor, mănâncă în disperare graţie vitaminelor, nu par să se îmbrace de iarnă, însă au lăsat-o mai moale cu ouăle. Puii cresc şi-s incredibil de belicoşi, se bat continuu şi e mereu gălăgie în curte.
Pisicile parcă nu mai umblă teleleu la fel de mult, Igor s-a îngrăşat deja şi văd că trece la ţinuta de iarnă, Fridei i s-a închis culoarea blăniţei. Maşa funcţionează în parametri normali – e rea cu puii, se urcă unde nimeni nu s-ar gândi că e posibil, vine şi-şi ia porţia de iubăreală fix când are chef. Jinx a fost – presupun – lovit cu un lemn de un om cu suflet; a slăbit, a șchiopătat o săptămână (îl durea coapsa dreaptă şi avea luxată lăbuţa din faţă). L-am sechestrat în casă când am putut (cum scăpa, cum dispărea pe acoperișul magaziei și 4-5 ore nu era de găsit), acum calcă bine, merge şi pe gard, nu se mai revoltă când îl palpăm pe coapsă, dar nu-i complet refăcut.
Câinii sunt în principiu cuminţei, adică Hades – mai sapă el după petrol, se mai ceartă cu coţofenele – şi Castor – bătrânelul, cum vine el în fiecare zi să ne întâmpine când ajungem acasă... Că Zăvod s-a obrăznicit exemplar în perioada de recuperare după sterilizare; iar l-am legat ca represalii – a citit mărunt a n-a oară mușamaua de pe masa de lângă terasă, a vărsat o găleată cu lavabilă, a distrus o mătură, a furat recipientul cu insecticidul găinilor (într-o secundă), sapă, aleargă pisicile, îi supără pe câini și ce nu mai face. Începe să se îngraşe (a slăbit zdravăn după operaţie), mănâncă bine, latră tot ce mişcă (uneori şi ce stă). Ca noutate, am reuşit să-i vrăjesc pe toţi trei să mănânce crănţănele (doar un anume fel); nu-s ei prea fericiţi, dar se sacrifică dacă n-au de ales.

5 comentarii:

vic spunea...

si eu in locul lui zavod făceam la fel.
pentru ce ziceai ca l-ai sterilizat?
sarea gardurile? la vecini?

intreb, fiindcă eu cu jazz nu am obținut nika, ea tot intra in mareele si inundațiile ei legate de luna, radiații...
si au trecut opt ani.

ce te faci daca devine obez?
va trebui sa-i dai salate si mere:-))

Mihaela T. spunea...

Mai ce oameni, da" ce-o fi avut cu bietul motan?
Of, of!
Sanatate multa!

simf spunea...

@vic - pentru ca toate mamiferele noastre sunt sterilizate, sa nu se inmulteasca haotic. n-are cum sa devina obez, e liber, alearga cat, cum si cam pe unde vrea.

@Mihaela - suntem la sat, pisica straina trebuie "educata" sa nu mai calce pe mosia personala.

vic spunea...

te-am prins, mitzele s-au înmulțit.
mie îmi place cutzi asta cu moaca lui de derbedeu inteligent, nu ca as avea ceva cu ceilalți.

simf spunea...

@vic - pisicile sunt tot 4 si sigur nu se mai inmultesc, biologic vorbind. zavod e prin definitie un derbedeu si e ticalos.

:-D