Like?:)

miercuri, 3 octombrie 2018

Start în octombrie



  • După un prun văratic și doi meri din livada alăturată, s-a hotărât și un prun Stanley să înflorească. Apoi a dat prima brumă din an – pe 26 septembrie; erau 2 grade la 6 a.m. Ciudat an.
  • Știind că va fi frig, am strâns din grădină ce legume și ierburi mai erau; au mai rămas un dovleac, urme fine de ardei iute, ceva mentă și un smoc de leuștean. Încă n-am cules merii Florina, gutuii și via, vedem.
  • În afara celor cinci case din relativ apropierea noastră, pe uliță a mai crescut una (locuită de aproape un an) și mai cresc două pe repede înainte; una din cele două case vechi pe care le-am găsit când ne-am mutat a fost dărâmată, cealaltă moare încet.
  • Dacă tot n-am găsit geacă de blugi neagră care să îmi placă, mi-am luat una albastră, banală.
  • Gata cu conservele pe anul ăsta, am pus inclusiv murături asortate, am făcut «vegeta» din morcov, ceapă, ardei, păstârnac, țelină, pătrunjel (și frunze uscate de pătrunjel și țelină), e incredibil de bună.
  • Cele două căruțe de crengi aflate deja în curte le bucură pe câinuțele noastre: se urcă pe grămadă și privesc interesate peste gard, asta până vine Zăvod și hotărăște el că e musai să stea singur acolo.
  • Gata primele focuri în casă - mi-era dor și de sunet, și de senzație -, am schimbat geanta cu rucsacul și evantaiul cu mânușile, acum fac calcule ce covoare și unde pun.
  • Ziua se scurtează accelerat, miroase a toamnă adevărată, pădurea se colorează a sărbătoare; ritmul timpului se domolește, încă nu intrăm prea devreme în casă și, ca distracție, săptămânal trec pe la stomatologie. Nu e rău deloc.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Chir voiam sa te intreb, Simona, daca faci vegeta de casa, de cand te bucuri de achizitia deshidratorului... Asadar, e reala reteta, mai auzisem de ea, dar cu legumele uscate la soare, care cere timp si multa supraveghere...

simf spunea...

Reteta e facuta, ca proportii, dupa ureche, iar legumele le-am ales pe criteriul ce pun in ciorba. Cand/de va fi sa am uscator solar, nu cred c-o sa usuc radacinoasele acolo, si la deshidrator dureaza mult.

:-D