Like?:)

marți, 24 martie 2020

Zăpada mieilor în pandemie


# Ninge de două zile, mai liniștit, mai cu fulgi de gâscă, acasă zăpada s-a depus pe pământ (de fapt, mai peste tot, nu și pe zonele de ciment) și mă bucur tare, chiar dacă trebuie curățată mașina, măturată zăpada.
# Duminică trecem la ora de vară, viața se schimbă de la zi la zi, nu-mi fac planuri decât pentru mâine, ni s-au schimbat bine prioritățile și cel mai important e să îi știu pe toți cei dragi sănătoși.
# În oraș se dezinfectează străzi și alei pietonale, se închid parcuri, în sat, copiii aleargă prin livezi cu mingi și căței, fiecare în livada lui; mă bucur de școala online și sper ca după să nu se renunțe la ea, cum sper ca deprinderile sociale și de igienă noi să fie menținute și ele.
# La vremuri noi, obiceiuri noi: de dimineață am vrut să deschid ușa de la baie cu cotul; am învățat să nu mai stau cu mâinile pe față mai mereu, să conștientizez gestul și să nu mă mai enerveze fiecare fir de păr care mă gâdilă.
Replici de sezon:
# N-am găsit nici măcar un pui, nu mai erau decât picioare de porc, de-alea cu copite. Ce delicii poți face din adidași...
# Nu găsesc nimic din ce vreau să fac de mâncare. Unii își amintesc cum meniul se făcea în funcție de ce se găsea, nu de ce se programa.
# N-am găsit nicio banană, doar mere, oamenii ăștia nu se gândesc că mai există și copii? Dar un măr, un măr i-ai luat?
# Nu mai găsești igienol, sanitol, nici săpun lichid antibacterian, alcool medicinal, cu ce să dezinfectezi? Cloramină, hipoclorit, clor în general, alcool alimentar, izopropilic, remember. Și săpun solid, că e peste tot (și, apropo, trebuie să ne ferim de un virus, nu de o bacterie).
Duminică am făcut curățenie la etaj și am uitat geamurile deschise până seara: mirosea a pământ reavăn, a verde în evoluție și a flori de corcoduș – combinație pe care mi-aș dori-o la un odorizant fresh. A venit primăvara.

Niciun comentariu:

:-D