Like?:)

vineri, 8 mai 2020

Raport de început de mai


Despre grădină și vegetale n-am mai scris, nu că n-am mai fi făcut nimic, ci că nu mi-a mai ars de scris; verdele se avântă curajos, uneori îl mai și mâncăm, limacșii au ras plăntuțele de varză, cimbru, țelină, pătrunjel și busuioc, așa că am mai pus o dată, în leuștean crește miozot, între flori cresc pui de carpen frumușei.
La capitolul agricultură mare, am pus fasole urcătoare (6 cuiburi) și porumb (2 cuiburi), pomii au legat rod și mi-e tare drag de ei, poncirusul nici anul ăsta nu a rodit (și m-am gândit să-l fac de râs), sacsul se pregătește să înflorească, răsadurile sunt înghețate-n timp, nu mai cresc deloc, așteaptă să le punem în grădină.
Limba mielului a dispărut dintre legume, când an de an o smulgeam și-o foloseam ca mulci, bine c-a apărut pe lângă vie, în zona cu usturoi de bulbili (săpată de ză Dorelul adus de domnul meu) au apărut ceva plante, măcar nu pierd soiul, tamarixul e o mare roz, înflorește cerastiumul, arțarul arată incredibil.
Domnul meu cosește cu elan și nu termină niciodată, n-am putut amenaja la cimitir cum îmi propusesem, așa că a trebuit să plantez prin grădină florile din ghivece și semințele; nesuferită buruiană e pirul, avem cărăbuși de mai și limacși, melci cu căsuțe diferite, gușteri, buburuze și molii felurite, au reapărut fluturii albaștri.
Găinile sunt bântuite în masă de instincte materne, câinii năpârlesc și-s plini de pâslă, furminatorul e minunat la scăpat de părul pisicilor, motanul musafir e altul – alb cu negru, colorpointul n-a mai venit de vreo patru luni -, hamacul tronează în livadă, iar Salmonela are pălărie nouă, grena.
Am fost marți la cumpărături la Auchan și Lidl; magazinele sunt considerabil mai goale și mai aerisite, gama de produse - mai mică, oamenii păstrează distanța în principiu, cam jumătate purtau măști (dintre care, jumătate le țineau sub barbă), câțiva aveau și mânuși. Nu mi-a fost dor, am cumpărat ce era pe listă, izolarea asta nu numai că nu mă bagă în depresie, ba chiar îmi cam place.

Niciun comentariu:

:-D