Like?:)

miercuri, 26 februarie 2014

Crește ziua, crește iară...

...în tandem cu verdele troscotului. După ce s-a topit pada, de sub ea au răsărit ghiocei înfloriți, sedumuri, primule cu urme fine de floricele, o scrumieră turnată și mucurile de țigări aferente ei, datate înaintea erei zăpezii de ianuarie. Grădina e încă sub formă de pământ ud lutos, curtea - sclipicos noroioasă și cu un look ajustat miraculos: au crescut ambalaje colorate de dulciuri, bețe, așchii, pietre; pe unele îl suspectez pe Hades că le-ar fi plantat (recuperate din coșurile de gunoi), celelalte însă cred că s-au teleportat. Drumul e tot un delușor și-o vale mică, duios articulat cu câte o baltă, un pârâiaș, un canal acolo, ca să evidențieze șleaurile făcute de anvelopele mașinilor, și-i colorat cu pahare de cafea, doze de bere, peturi.
Lopata de zăpadă e pusă deja la locul ei, nu mai veghează terasa, șervețelele umede au revenit pe bancheta din spate din motive de noroi pe drum (am trecut din bocanci în ghete), sacul cu nisip din portbagaj zace acum lângă chioșcul plin cu toate prostiile pe care le tot punem „bine” din toamnă.
Vremea caldă mă ispiteşte să dau startul la plantări, dar ştiu că-i încă devreme; mă abţin cu greu, fac planuri, mai greblez prin curte, aranjez aleile cu pietriş şi zona de floricele de lângă casă – alternative nepericuloase la pus diverse în pământ. Ca de obicei în primăvară, constat că destule plante vor trebui mutate – sunt puse aiurea. Cred că ştim cum vrem să arate, la modul definitiv curtea – asta implică tăiat vreo patru pomi, mutat unul, amenajări diverse care vor dura, dar nimic nu se face bătând din palme.
R. a continuat bordura din sticle de vin, reface o zonă de beton dintre cele două bucătării (unde va trebui schimbată şi scara spre cer a pisicilor – un pui de salcâm pe care mâţele noastre îşi încearcă ghearele şi pe care se urcă pe acoperişul magaziei).
Rufele se usucă vesele afară, pisicile nu mai vor noaptea în casă nici ademenite, zambile lalele narcise cresc perpendiculare, mugurii pomilor mai că vor să plesnească şi-n aer parcă e ceva nou: să fie miros de primăvară, să fie iluzia mea – nu ştiu, dar ciripit vesel de păsărele sigur e.
Ca noutate de sezon, domnul meu a băut ceai; nu, n-a fost bolnav, pur și simplu l-am prins într-un moment de slăbiciune și l-am exploatat. Am făcut un amestec de roiniță mentă lavandă iasomie lămâie ghimbir (mai aveam și altele, dar am zis că ajunge), am cazat magnifica licoare în ceainicul din inox și – surpriză – a băut trei căni în vreo două ore, fără să-l oblige nimeni, ceea ce am făcut și eu, evident. Ceai de regiune superior.

10 comentarii:

bucuresteni mutati la sat spunea...

cu gunoaiele aparute primavara sunt absolut de acord, clar se teleporteaza, altfel nu-mi explic :)
iar cu ceaiul nu stiu care-i cauza ( eu eram aia care beam ceai numai cand eram racita), dar iarna asta chiar am baut destul de des din recolta proprie.
si, culmea, mi-a placut.
o fi din cauza de recolta proprie :)?

simf spunea...

@Iuliana - si din motiv de recolte personale, dar si din cauza de frig, deshidratare generata de oaresce prestatii fizice.

Promotia 2023 spunea...

De sacul de nisip am scapat si eu :) si de lopata de pe bancheta din spate, si de bagajul cu pijamale si cele trebuincioase pentru innoptarea in oras in cazul in care se blocau drumurile. Acum ma chinuie noroiul din ograda si de pe ulita; il port cu mandrie in fiecare dimineata pe ghete, pe anvelope, chiar si pe luneta.

simf spunea...

@oana - e decoratie default de sezon :)

CCristinaC spunea...

Si mie imi miroase a primavara si e tare bine cand ma trezesc si vad o raza de lumina afara. :) Sper doar sa nu ma apuce astenia :)))))

Angelikue spunea...

M-am incumetat si eu acum doua saptamani sa desfac trolerul folosit pentru situatii de urgenta si sa pun hainele la locul lor.
Cate pusesem in el...
Cu ocazia asta, am dat de puloverul meu preferat declarat pierdut prn decembrie :))))

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

E clar doamna, ai furat caldura de la mine si mi-ai trimis zapada, Nu-i nimic duminica plec la Campulung si deschid frigiderul. O seara minunata si spor la munca, din cate vad ai cam multe de facut.

simf spunea...

@Vasile - un pic de ploaie doreste domnul? avem, nu multa, dar e:)

Mihaela T. spunea...

Ah, ce-mi plac posturilea astea! L-am citit de ieri dar n-am apucat sa scriu. Multumesc, Simona! La ce zi a fost ieri in Bucuresti, mi-a prins foarte bine.:)
O zi frumoasa sa ai!

simf spunea...

@Mihaela - eu multumesc:)
(cu drag)

:-D