Like?:)

luni, 29 septembrie 2014

Calm de septembrie

A trecut şi echinocţiul, e toamnă-n final, cu piele înfiorată a frig şi umezeală, cu focuri în casă şi miros special de primul-foc-din-an. Via se coace şi miroase incredibil, gutuile se îngălbenesc, cei doi meri care au rodit trebuie culeşi integral în curând, am strâns ultimele legume din grădină.
Lemnele pentru iarnă continuă să vină în curte şi noi le acordăm atenţia cuvenită, apoi le ducem la adăpost, am cules ceilalţi cinci meri (12 fructe), pisicile încep să-şi pună ţinuta de iarnă, deja le-am pregătit toate locurile de somn pe moşie. Le-am tratat pe doamnele găini cu ulei de floarea soarelui şi pensulă (unele dintre ele au încă zone fără pene, un pui subnutrit fiind de-a dreptul indecent-dezbrăcat), fânarul e aranjat, o parte din araci sunt puşi la adăpost, chioşcul şi magazia sunt pregătite de vreme rea.
Plouă câte puţin la două-trei zile, noaptea sunt 3 grade, la prânz mai vedem când şi când şi 20, ziua scade vădit - deja pe la 7 seara trebuie aprinsă lumina pe terasă. Am aerisit gecile de iarnă, am pus bine cămăşile şi încălţămintea de vară şi am scos la interval mânuşi, cipici de ploaie, banderole de flis – deja avem nevoie de ele.
Cu prilejul începutului anului şcolar m-am mulţumit cu câteva creioane şi-o mână de pixuri bic – mă mir eu de mine cât de cuminte am fost -, continuăm să avem prea multe haine, încălţăminte, vase - fac planuri cum să reducem din ele -, trebuie iar mutate plante şi curtea e în continuă reconfigurare.
Fonturile de sistem îmi fac zile fripte, fac totul posibilul să nu ajung la stomatologie, mobilul nu vrea să schimbe programele tv., iar telecomanda maşinii refuză să descuie uşa de la casă. Am văzut o reclamă la hrană vegetariană pentru câini şi pisici şi m-am întrebat cui foloseşte, şi canidele, şi felinele sunt carnivore.

Niciun comentariu:

:-D