Like?:)

joi, 12 octombrie 2017

Raport periodic de activitate

Gata și o treime de octombrie, mă întreb când a trecut, ambientul își schimbă aspectul aproape de la zi la zi; cireşii şi vişinii sunt aproape goi, în lizieră măceşii se înroşesc, în grădină, nucii sunt deja galbeni. Aerul şi-a schimbat gustul, pământul – mirosul, cad frunze-ntr-o veselie, gărgărițe și greieri vor să vină să locuiască la noi, gâștele deja au plecat în v-uri ascuțite și liliecii se mai aud doar rar.
Am curățat zonele de flori, în grădină am scos plantele golite de legume, ușor-ușor pregătim pământul pentru iarna ce va să vină – carton, apoi frunze-mulci generos; ar mai fi de scos feniculul, de pus trandafiri la butășit, de mutat plantele din ghivece la loc definitiv – mda, mai sunt.
Domnul meu se împrăștie în toate direcțiile simultan, începe n proiecte și termină uneori câte unul (de exemplu, a reușit să facă și să monteze ușa la podul din coama casei), atelierul și zona de lucru de lângă sunt într-un haos de-a dreptul hippie; pregătește lemne pentru focuri seară de seară (și ca atare doar el e fochist), gardul e în stand by, strugurii sunt în curs de cules. Își alege ce și când vrea să facă, asta dacă nu are libere impuse, cum ar fi recurățat un coș și o sobă (după ce făcusem eu o curățenie responsabilă, cu spălat de pereți inclusiv), din motiv de inundat casa cu fum grație mortarului căzut pe coș cu ocazia înălțării coșurilor în vară.
În rest, am golit complet ambele poduri și le-am rearanjat – acum popi, dulapi, scânduri sunt puse la adăpost eficient (prilej cu care am generat o dezordine artistică în magazie – done - și în chioșc - work in progress), am pus pietriș pe alei și la bucătăria de vară, am curățat canalele de scurgere, am pus murături și alte conserve (folosind tot ce-am avut din recolta personală). Încă n-am pus covoarele, dar curând va fi obligatoriu, de la târgul de toamnă n-am cumpărat nimic – n-au fost ispite, am mai multe plante aromatice decât erau în ofertă -, iar mi se pare că avem prea multe chestii inutile - de unde s-or strânge zău nu știu, dar fac selecție să dăm din ele -, iar Dobby a reapărut și-mi fură frecvent câte un ciorap (oare unde se duc ciorapii desperecheați când se duc?).
În sat, oamenii nu colectează selectiv, iar cei de la salubritate nu vin să ridice reciclabilele (în ultima vineri din lună, cum ei au hotărât) decât dacă îi sună viceprimarul (pe care îl sunăm noi, iar n-au venit); am dat startul la focuri zi de zi (pe 10 octombrie am făcut primul foc în bibliotecă), încă nu văd diferențele generate de izolarea casei, a doua tură de lemne nu a sosit, casa de lângă noi crește voinicește - va avea două niveluri și ne va lua mai bine de jumătate din priveliștea spre est.
Octombrie, 12.

4 comentarii:

mikaela spunea...

Dobby asta ar putea salaslui in doi dintre canini ,dar ,nu se stie,aparentele inseala.:)

simf spunea...

@mikaela - nuuu, ca ciorapi dispar in/din casa :)

cristina spunea...

Nici eu n-am vazut nici o diferenta dupa izolarea casei. :(

simf spunea...

@cristina - am remarcat ca se aud mai slab zgomotele de cand cu izolarea. asta pana acum.

:-D