Like?:)

marți, 16 aprilie 2019

După Simfonie


A fost o perioadă agitată, cu timp cam scurt, cu ploi și ceva vânt supărat, când verdele a explodat pur și simplu – urzica moartă de lângă creșa de roșii a crescut, fără exagerare, peste 20 cm (le fel și bălăriile din creșă). Cireșii și vișinii sunt complet albi, prunii înfloresc pe repede înainte, arțarul canadian a început să înfrunzească; a înflorit un iris pitic mov, magnolia se dă în spectacol, iar vineri - în prima zi de Simfonie - s-a deschis o primă lalea și la noi.
Că tot vorbeam de Simfonie,  am luat un Amelanchier (programat) și un Hocus-pocus (la ghiveci, nu m-am putut abține). Ca noutăți, mai am un rozmarin și-un Black Magic, alt Hocus-pocus (acum ce era să zic, că nu vreau să-l primesc?). În plus, ghivecele cu roșii «spontane» (adică ieșite de nebune în solarul omului, unde a cultivat numai soiuri alese, pentru el, gen Kumato și Roma), lavandă, busuioc grecesc, mentă, cimbru, busuioc italian, alyssum. Am apucat să plantăm sâmbătă doi trandafiri și arbustul (aveau rădăcini nude), restul așteaptă cuminți în ghivece.
La capitolul grădinărit (sau parțial color), am mai pus semințe în alveole, cimbru, varză de Buzău, ceva salate (am notat în agendă), am scos ghivecele cu crini și idrușaim afară (pe care le păzește, devotat, Igor), am curățat din zmeură; livada e în continuare plină de crengi de la tăiatul pomilor (după milioane pe care le-am strâns, cred că se înmulțesc peste noapte), doar o parte a pământului e pregătită, ca de obicei, suntem întârziați rău. J
În rest - câini, găini, pisici sunt bine mersi, am scos toate merele din beci – surprizător, au mai fost șase lădițe cu mere bune -, am mâncat toată recolta de o legătură de leurdă din producție proprie, o lavandă și salvia sclarea au murit, am avut musafiri faini (grAdinuca & comp.).
Și am tras cu praștia.

Niciun comentariu:

:-D