Like?:)

marți, 9 aprilie 2019

Primăvară spre mijloc


Avansăm ușor spre mijlocul primăverii calendaristice, dar natura e ușor întârziată față de alți ani; după corcoduși, cireșii sunt în plină floare acum, spectaculoși și plini de albine, prunii văratici și vișinii au început și ei, au apărut bujori și iriși, au înflorit phlox pitic, muscari, aronii și lonicere; magnolia și liliacul și-au colorat bobocii, s-au format florile de la lalele (nu vor înflori până-n simfonie), iar sălciile foșnesc în vânt și verde. De fapt, verdele a izbucnit peste tot.
În week-end a fost cam frig și-un vânt nebun - m-ar fi bucurat o ploaie, dar n-a fost să fie, așa că iarăși am udat -, aș fi vrut să pot face mai multe, aia e, dar tot am curățat toate zonele cu perene, am coafat de primăvară trandafirii și am fertilizat cam tot ce-am prins. Am găsit multe larve de cărăbuși de mai și mulți melci cu cochilie (spre bucuria găinilor), nu reușesc să stăpânesc păpădiile, chiar dacă umblu cu extractorul mereu, așa că accept ce nu pot schimba.
În minsere au apărut zbenghiuri verzi, mai vizibilă fiind salata iute – le-am scos deja în suportul de ghivece/minisolar -, am mai pus ceva semințe în alveolele biodegradabile: leuștean Topaz, pelin dulce, spilcuțe, calomfir, crizanteme comestibile, măzăriche decorativă și alte chestii pe care le-am uitat (am scris în agendă însă). Ca producții proprii taman bune, am cules sparanghelul (29 buc.) și avem leuștean, pătrunjel, ceapă și usturoi de tuns.
Găinile ouă hărnicuțe, chiar dacă încă sunt obeze, câinii se eternizează în soare, mai ales pe acoperișurile căsuțelor lor, pisicile năpârlesc, înfloresc în meri, sapă pe unde am plantat eu diverse, se tăvălesc în praf întru curățare uscată și fac ca toate visele când văd prin grădină cei doi motani musafiri.
Am bifat prima noapte fără foc în dormitor (doar la boilerul din baie, care a încălzit și holul, și dormitorul), a strâns domnul meu toate lemnele din curte și le-a pus la acareturi (apoi a adus altele), a început să cânte cucul, port iarăși ochelarii de soare cu clip, am vânt în plete și petale de flori.
Primăvara asta mă duce cu gândul spre La Medeleni.

2 comentarii:

Maria spunea...

Simona, citisem candva ca ce este abundent in locul unde locuim, aia ne foloseste. Asta legat de papadii. Vezi si tu, poate aveti ceva afectiuni care pot fi potolite cu papadii.
Tare as vrea sa ajung la simfonie...

simf spunea...

@Maria - nu ma gandisem, mda, e de analizat. e valabil si la pir si costrei? :)
m-as bucura sa poti ajunge.

:-D