Like?:)

luni, 3 iunie 2019

Start în vară

# Start în vara calendaristică, pentru că mai e până la cea astronomică și n-aș spune că e tocmai vară. A tot plouat, mai domol, mai cu furie, n-am avut fenomene meteo extreme, ca-n alte părți, dar nici n-am văzut vreun curcubeu; cald ziua, ploi, apoi friguț noaptea, natura vegetală premeditată nu prea știe ce să facă, biata de ea (cea spontană e falnică, la fel și lumile-insecte sau lumile-fungi), e o vreme ușor amețită pe care o observ mirată și-atât.
# Am reușit cam pe 28 mai să scot covoarele din casă – asta nu înseamnă că nu mai facem focul la boiler -, am pus bine pantofii de primăvară, încă nu prea am curaj să abordez șlapii, iar hamacele așteaptă cuminți să le băgăm în seamă. Domnul meu motocosește constant – e un hobby de-al lui -, are atât de multe libere impuse încât liberele alese nici că mai contează.
# Lonicerele au legat rod, amelanchierii sunt și ei plini, au început să înflorească trandafirii – după Rose de Rescht și Isac Pereire, un Glourious galben și vesel, mai c-am executat un dans al ploii cu descântece când l-am văzut-, apoi Rosa Damascena și Sissi; mi-era o ciudă gravă, în sat, la 300 m de noi, erau înfloriți de măcar o săptămână (ce e drept, trandafirii noștri nici nu-s în plin soare).
# Bujorii abia se îndură să se deschidă, au apărut frumos plăntuțele de fasole printre păpădii și patlagine viguroase, leușteanul a luat avânt, salata roșie e drăguță, ardeii sunt încremeniți-statuie, iar roșiile unele sunt galbene și buimace (cele puse în casă, în martie), iar altele înfloresc (din semințele de la sucul de roșii).
# Faimoasele mele răsaduri de dovlecei puse în pastile Jiffy acum o mie de ani au fost prinse din urmă de semințele puse direct în pământ fix când am mutat răsadurile în grădină.
# La porți, văd ligheane cu cioburi, saci cu pet-uri, doze din aluminiu sau carton și mi-e tare drag, iar când societatea de salubritate dă exemplu comuna pentru bune practici îmi crește inima. Mai nou, se strâng și resturi vegetale și textile, iar normalitatea asta mă miră.
# A fost o săptămână minunată, din duminca europarlamentarelor până-n duminica beatificării de la Blaj. M-aș putea obișnui cu atâta normalitate caldă.
# Ceartă pe facebook cu una lume, cică sunt ”iubitoare de secui”, prieteni dragi din Spania (chiar dacă ne-am văzut prea puțin timp), timp al limonadelor - cu ghimbir, cu vișine, cu. Iunie.

Niciun comentariu:

:-D