Like?:)

joi, 8 aprilie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (16). Amenajări de Paşti

De Paşti a fost week-end prelungit, aşa, cam cinci zile, prilej cu care am cumpărat chestii tradiţionale, de sezon, cum ar fi scaune pliante, sac de dormit, lămpi solare, ladă de zestre de sfârşit de secol 19 pentru Ana, bascheţi roşii pentru Miruna, scândură pentru gardul grădinii…

Am făcut funcţional chioşcul după o iarnă în care a fost magazia principală; acolo am mâncat de Paşti, pe masa de sufragerie acoperită cu Damasc alb, pe ea farfurii de porţelan. Ca ţinută obligatorie se cereau fleece sau blugi, ceea ce am şi îmbrăcat.

Am reuşit să desfacem toate cutiile din beci, multe minuni am descoperit noi acolo… Cum ar fi pământ de flori şi cărbuni de grătar, aduşi cu drag şi spor din apartamentul de oraş. Cu acest prilej au răsărit metaloplastiile, pe care le-a pus Răzvan în holul fetelor, cocârmaţii (nişte chipuri sculptate) – puşi pe chioşc tot de domnul meu, gărgăriţe din lemn şi ouă de struţ, o broască ornamentală pentru acvariu pe care a plantat-o Miruna în lac, unde-o plimbă cu un băţ spre disperarea lui Jinx, supărat foarte că nu poate el să vadă ce-i aia.

Tot pe chioşc a crescut reflectorul cu halogen cumpărat anul trecut, care dintr-o întâlnire explicită cu mine rămăsese fără chestia care luminează. Atunci el nu era pe chioşc, dar nici eu în locurile unde previzibil ar fi trebuit să mă aflu.

Fără vreun prilej anume am primit o oală din pământ, de Recea, smălţuită doar prin exterior. Apa ţinută în ea câteva ore e absolut delicioasă. Oricum, apa noastră e foarte gustoasă, la început nu ne ţinea de sete, dar beam cu mare plăcere. Şi în plus face mâncarea să aibă un gust special, fie ea şi gătită la aragaz. Dar ne facem noi sobă afară...

A dat troscotul în curte, pomii au muguri, lucerna e minunat de verde, avem zambile, primule şi gorniţe înflorite, liliacul stă şi el să se deschidă şi s-a deschis sezonul la vânătoarea de căpuşe. Figaro conduce detaşat, urmat de Jinx la distanţă rezonabilă şi-n plutonul codaşilor Zombie şi Castor. Polux fie are el arme secrete, fie blana-i e aşa de groasă că nu le găsim. Ritualul e următorul: se prinde una bucată mamifer, se agaţă căpuşa cu o pensetă alocată special acestui scop, se extrage parazitul şi se asasinează prin călcare, se aplică Asocilin pe rană şi se trece fie la următoarea căpuşă, fie la următorul mamifer. Actul magic se practică zilnic sau la două zile, obligatoriu în faţa bucătăriei, cu toţi membrii familiei prezenţi.

Lângă noi e o livadă de meri neîngrijită. Pomii sunt înalţi, noduroşi, rămuroşi, cu un aer pădureţ. Acum toţi stau să înflorească şi mă gândesc ce nebunie va fi când vor exploda în alb şi va ninge peste noi cu flori.

Pun şi poze.

2 comentarii:

Raluca Nicula spunea...

Sigur nu v-ati mutat in Dumbrava minunata? :D

simf spunea...

@Raluca - Mmmm, nu stiu, dar colt de rai e sigur.

:-D