Like?:)

vineri, 16 aprilie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (20). 19 trandafiri

Am cumpărat opt trandafiri, cu cei unsprezece pe care-i aveam… acum sunt 19 trandafiri, de culori diferite chiar şi de ceea ce sperăm noi. Mare mirare va fi când (şi dacă) vor înflori.

19 trandafiri pentru Ana.

Când am ajuns acasă se întuneca deja, am aprins reflectorul şi… sapă, Răzvane, opt gropi! Asta, evident, după consultări argumentate între cele trei doamne care suntem şi picat la pace pe locul faptei. Plantatus trandafiri, udatus şi apoi udatus şi maşina, cu furtunul-duş, s-o facem frumoasă (numai pe timp de noapte, că de dimineaţă erau pe ea numai urme).

În timpul ăsta, găinile normale dormeau, cele kamikaze făceau scufundări în lac, Zombie vâna jetul de apă şi Jinx lăbuia cu elan furtunul. Figaro, înţelept, privea de la distanţă iar Castor şi Polux zăceau plictisiţi în viluţe.

Până să cumpărăm arătările, cele trei găini veterane făceau zilnic două-trei ouă. Acum, când avem 11, găsim câte un ou pe zi, după cum e şi firesc. Scriem pe el data, cu creion Koh-I-Noor 6B, şi-l punem în frigider.

Mai nou avem şi o tentativă de arţar canadian. Deocamdată e cazat în extindere, până hotărâm unde îl plantăm. Lalelele sunt cinci, toate roşii şi mironosiţe. Ameninţă să înflorească de vreo trei zile, dar cred că vor să treacă Simfonia, să fie numai ele frumoase. În schimb, copacii înfloresc ca nebunii, pe furiş: la rondul de seară-s cuminţi iar dimineaţa găsim încă trei-patru zăpăciripiţi.

6 comentarii:

Mikka spunea...

Zzzzzapaaaciriiipiiiti! Ce-mi plac pomii aia! si ai nostri. Am tras si yo unii in poza, ieri, cand strabateam pe jos Bucurestii...
Kamikaze, ai? Vilute, ai? Mai, ce rai!
19 pentru Ana, sa va traiasca! Si voi toti, plini de bucurii!
In raiu' vostru!
Yo, ca un chinez ce sunt, pana nu vad - si miros si aud si gust- cred asaaa, mai pe jumateee...

simf spunea...

@Mikka, inca nu trag in poza pomii, ii mai las sa-si puna tinuta de gala complet. Vii tu si-i vezi...
Ana mai are pana la 19 ani, nici 18 n-are, dar e acum in vremea Eliade.

ioana spunea...

pe cuvant, uneori am impresia ca citesc o replica la jocurile detectivului conan :)) la volumul ala "de-a biza", cand s-a dus la nepotii lui la valea ursului, pare-mi-se, si s-a apucat sa tunda ornamental merii si sa faca profiterol cu magiun stricat si faina de cartofi :D

simf spunea...

@ioana, cred ca e ceva in atmosfera, ca si vlad musatescu tot aer de arges/muscel respira.

Omuldelamunte spunea...

Sper că n-aţi pus trandafirii în cerc. Mie mi i-a pus un nene care mi i-a vândut. Când m-am întors acasă, erau deja plantaţi. Am zis că-i scot,dar am uitat. Acum au nişte rădăcini până în China. Dacă vând casa, o las cu trandafirii în cerc.

simf spunea...

@Omuldelamunte: nu-s pusi in cerc, nici macar de simetrie nu sufera. s-a practicat la modul: acolo ar merge bine. acum sa vedem cati se prind si, cand vor inflori, ce culori au.

:-D