Like?:)

joi, 9 iunie 2016

Ce-am mai făcut

Iunie plin, iunie agitat, cu timp prea plin şi liste de to do din ce în ce mai lungi; drumuri cu ceruri incredibile, Argeș 50, Curtea de Argeș, Bookfest 2016, lucrări suplimentare, prea puţin timp acasă – cred că se cere o vacanţă deja.
Moşia o văd câteva minute pe zi şi rău îmi pare. Pământul e bolnav de limacși, la 3-5 cm adâncime sunt sute, mici, care devorează orice sămânță, capcanele Bros cu bere şi lichid special sunt eficiente, dar cred c-ar trebui să schimbăm momeala de trei ori pe zi la câţi limacşi avem.
Păsări ticăloase ne-au mâncat toate cele 500 gr de cireșe înainte să se coacă, am apucat să tund oreganoul, leușteanul şi tarhonul, apoi forsiția și iasomia de vară – tindeau spre cer și atacaseră merii – şi cam atât. Până acum, grădina e o mare dezamăgire: după ger, limacși, frig, Pepsi, ploi, găini evadate, Urma, nici că mai am speranțe de mai bine.
Am început o listă cu ce anume pun pentru cămara de iarnă, și ca să-mi amintesc ce anume trebuie să fac și când, și să văd care ne este necesarul real, ca să nu mai fac ca disperata diverse de care apoi să nu știu cum să mai scap (plus că așa voi putea face o estimare parţial realistă la cantitățile de zahăr, oțet, ulei, sare, condimente). (În ăst an, trandafirii de dulceață au portul mic şi petale de o calitate mai joasă – parcă sunt arse pe margini -, așa că până acum n-am făcut decât sirop.)
În rest, zona de lângă chioșc și-a modificat ușor look-ul (câinuțele noastre harnice învățaseră să sară gardul și făceau ravagii prin grădină, prin zonele cu flori), a pus domnul meu plasă verde până la 1,7 m, să mai sară dacă mai au cum; avem pitic de grădină nou - o păpușă ciudată pe care o cheamă Clebsiela (să meargă cu Salmonela, celălalt pitic de grădină/manechin) -, am praștie cu suport de mână şi nu mi-e frică s-o folosesc.
Lucrările de infrastructură la drum merg într-un ritm nesperat de bun (nu urcă până la noi, se opresc înainte de curbă), oricum e o enigmă când și dacă putem ajunge cu mașina în curte; au trecut alegerile locale, echipa din comună a rămas pe loc, pe drumul din sat trec motocosași cu scuter, motocosași cu biciclete, în livada de-alături un tractoraş coseşte,o balotieră toarnă baloți de fân, fânul e cărat în remorcă – agricultură mică de 2016 la sat.
De pe-un balcon din blocul de-alături mă privesc niște muşcate roșii, din altul – două prosoape de bucătărie albe cu dungi verzi. Văd chestii şi asta înseamnă că mi-ar cam trebui o cură de somn.

3 comentarii:

cristina spunea...

Mda, limacsii m-au cam invins si pe mine. Nu mi-a mai iesit nici o fasole, ardeii mi i-au mancat, leusteanul e gaurit, pe unde am dat cu optimol au aparut altii noi, capcane nu imi vine sa iau ca mi-ar trebui vreo 20 si sunt cam scumpe.

Unknown spunea...

Oameni buni, dar ce se intampla la voi? La mine este totul suberb. M-am luptat doar cu cartitile si le-am invins... trei in trei zile dupa serviciu. Acuma e liniste, se pare ca a mai ramas una care o fi fatat de nu a mai iesit de 3 saptamani. O astept cu familia daca e asa. Chiar ma distreaza si imi place sa le inving. Mi se pare simplu acuma dupa ce le-am studiat psihologia o luna intreaga. Limacsii? nu inca!

simf spunea...

@cristina - trebuei sa vorbim cu armeria si sa ne bagam in lantul trofic.

@Don Niai - fericitule! (cartitele la noi sunt istorie cu 4 pisici harnice si 2 caini vigilenti, s-au mutat in livezile de-alaturi)

:-D