Like?:)

miercuri, 1 februarie 2012

Pe frontul de centru-sud nimic nou

Ger, domne, ger. Ceva mai mare și mai de durată decât mi-aș fi dorit, dar prietenul meu loial weather.com zice că de joi cresc temperaturile și încep ninsorile (deja fulguie vag). Multe. Consistente. Până miercurea viitoare. Atenționare de vreme rea doar sâmbătă, dar nici acolo roșu, portocaliu sau galben, ci doar verde, că doar de-aia e iarnă, să ningă. Parcă aud iar la știri coșmarul alb, vreme rea, frig și alte bălării, de parcă am fi în Tenerife, nu în România. Mie mai că mi-ar plăcea să rămânem o zi-două înzăpeziți, cu vreme ca-n poezia rusă, cu foc în sobă și pisici negre torcătoare în bibliotecă. Să umblăm îmbrăcați pe-afară ca niște cuiere ambulante, cu straturi-straturi de haine precum foile cepei.
Apa și butelia nu au înghețat grație exploatării raționale - să nu cobesc -, vinul fiert a revenit în peisaj, o dată cu copilul nr. 1, sosit acasă între două examene. Care, ca orice persoană respectabilă născută după 1989, considera că în trenul personal căldura e default. Na, că n-a fost și-a venit tremurând cu elan.
Pe drumul nostru Loganul circulă bine chiar și fără lanțuri, am pus şi oareşce materiale antiderapante pe unde se cerea, de la casa descoperită de noi de sărbători - cea cu tipul cu burtă și cu mobil - se aud de la o vreme diverse muzici - Pușca și cureaua lată, Din bucata mea de pâine, Unde e Târgoviștea. Interesant e că ascultă aceeași melodie în diverse interpretări; nu-mi convine de nicio culoare, dar trebuie să văd și partea plină a paharului: bine că nu sunt manele. Lasă că înfrunzesc ei copacii iarași și n-o să se mai audă.
Scriam acum două zile despre cum se face focul în sobă și ce mi-ar plăcea mie să conțină un ghid 4dummies despre viața la țară, mă gândeam că și alții ar avea nevoie de instrucțiuni detaliate și din acest motiv am scris. Una lume m-a cam certat: e ridicol ce scrii, toată lumea știe asta, te faci de baftă, ești fată deșteaptă, te cred că n-aveai de unde să afli, dar nici așa, să dai totul din casă. Mie mi s-a părut fair play să încerc să-i scutesc pe alții să facă greșelile noastre; în aste două zile, nouă unici au ajuns pe blogul meu căutând "cum se face focul în sobă", "a înghețat butelia" și "a înghețat țeava de apă". Eeee?

E început de februarie și mi-ar plăcea să nu mai existe liste, planificări, timp limită, agitație. Să fie totul alb, oamenii buni și calzi, lucrurile simple. Și să fie liniște. Multă liniște.

3 comentarii:

Stefana spunea...

Eh, pe frontul din Bucuresti tot nimic nou :D Acelasi ger de ieri (cand am deschis dimineata PCul imi arata -18 grade) iar sotul mi-a spus ca spre servici frigul ii taia respiratia.
Eu trebuie sa stau in casa, din motive de medical prelungit si ma uit pe geam la gugustiucii care stau prin pomi. Vai de gherutele lor!
Bravo tie ca impartasesti din experientele vietii la tara. Chiar ar fi grozava o lista cu TOATE neasteptatele la care sa se astepte omu' :D cand paraseste viata de oras.

Anonim spunea...

Si mie mi-ar placea sa raman inzapezita acasa, sa fie caaaald in camera,cu matoaiele langa mine(nu pe mine ,cum au obiceiul)si sa tricotez pentru mica mea steluta(nepoata)
am si eu parte de aceeasi muzica,ca la tine,cand vine vecinul din Italia si se pune pe petrecere de bun venit.
Si eu nu am atat de mult spatiu intre case...
Cat despre celelalte lucruri,da-le la spate si vezi-ti de drum...

simf spunea...

@Stefana - chiar c-ar fi faina o lista

@manuela - ai grija ce-ti doresti...:)

:-D