Like?:)

joi, 2 februarie 2012

Raport succint despre ger

Frig, domne, frig, dincolo era mai cald!
Azi noapte, temperatura minimă înregistrată de termometrul cu sondă a fost de -19,9 grade, de dimineață, când am plecat la serviciu, erau -16,6; în oraș - doar -14.2.
Câinii nu prea vor să mănânce și mă cam îngrijorează, dimineața doar gustă și restul mâncării îngheață; diseară o să încep să le dau conserve, că la crănțănele simple nici nu se uită. Le punem apă caldă pentru băut de mai multe ori pe zi; Hades nu vrea să doarmă în căsuță, mă tem să nu pățească ceva din cauza frigului, bine e că a rămas mereu amator de-o plimbare și se mișcă mult.
Motanii mănâncă în disperare, dorm la greu și din când în când mai ies puțin pe-afară. Mașa ar sta numai pe coclauri - sau aproape -, dimineața o vânăm cu greu s-o băgăm în casă înainte de a pleca; și dacă mai are fata vreun șoarece proaspăt prins sau unul mai vechi, înghețat, descoperit ea știe pe unde, e de-a dreptul inginerie s-o vrăjim (cum s-a întâmplat în astă dimineață). Seara iar se face vânătoare de mâțucă.
Apa pisicilor îngheață peste noapte în bucătărie, conducta de apă rece se supără și ea și nu-i trece decât când o dezmiardă domnul meu cu turbina cu aer cald. Drumul e patinoar ce revendică ferm lanțuri, în curte zăpada scârțâie gălăgios, găinile nu coboară decât să mănânce.
În camere însă e cald și bine, boilerul din baie e tare prietenos, hidroforul, apa caldă, butelia, curentul, netul, telefoanele încă nu ne-au făcut probleme și sper să nici nu ne facă.
La serviciu e frig, nu a fost apă trei zile, seara ajung acasă împietrită și abia spre 10 reușesc să mă încălzesc.
De dimineață, din microbuzul Moritz pentru transport în comun se scurgea motorină; când l-am anunțat pe șofer, a spus că știe, e de la furtunul de retur sau de la teul din plastic.
Barajul de la Budeasa e înghețat.
Abia abia aștept să ningă.

Update 11.58 - ninge!

11 comentarii:

cristina spunea...

de ce sa ninga? aici a inceput de dimineata, desi afara sunt -16 grade. eu imi amintesc ca la scoala am invatat ca atunci cand ninge, temperatura e de -2, -1 grad. stiam ca nu poate sa ninga atunci cand e ger. uite ca poate.

simf spunea...

@cristina - vreau zapada muuulta, mi-e dor de ea, imi tot canta colinde prin cap si macar sa stiu de ce. gerul mi-a ajuns, nu mai vreau.

irenadaiana spunea...

ei dragelor , la noi ieri dimineata erau -23 , drept pentru care ca o viteaza ce ma aflu (ca era un soare orbitor ) am iesit la gaini fara caciula si toata ziua m-a chinuit o crunta durere de cap. Azi ninge , nu-i la fel de ger ca ieri dar bate vantul asa ca as zice ca-i mai rau. Deci.... aveti grija ce va doriti. :)

simf spunea...

@daiana - cand ma gandesc ce vanturi bantuie probabil pe la voi... nu mi-as dori.

irenadaiana spunea...

deja pe Giurgiu Bucuresti se circula din ce in ce mai greu. Posibil sa se inchida. Afara imi ingheata degetele dupa prima poza. :( nu stiu sa pun fetze zgribulite sau degerate. :)

Anonim spunea...

o doamne vremea asta!intodeauna ai grija ce-ti doresti spune o vorba!la noi in vest(timisoara)daca nu ar fi - grade ai zice ca e primavara!cit priveste de treaba la casa nu-mi mai amintiti ca stiu (locuim la casa)mirela

Anonim spunea...

Datorita centralei care merge cu mult spor am in dormitor frumoasa temperatura de 17,5 grade,in sufragerie 14 grade...imi vine sa arunc centrala pe fereastra cand ma gandesc la factura ce va veni.
In rest e totul ok.Pisicile nu se mai dau jos de pe calorifere decat daca au urgente,Puk nu se dezlipeste de caloriferul de pe hol.la mine e invers,la servici am o caldura de nu se poate.Am sa convin cu Sefu' sa stau la servici pana la primavara,cand se va incalzi:))

Anonim spunea...

Gata, sunt la zi cu comentariile:)))
La noi,la ora actuala ninge ca-n poeziile lui Alecsandri.Am sa incerc sa fac poze si sa le postez.
Urez o zi cu multa caldura in suflete...

simf spunea...

@mirela - da'mi place

@manuela - nu cred eu ca te-ar lasa iniam sa stai la serviciu:)
astept pozele

Diana Alzner spunea...

Simona, eu dau de mancare cainilor doar o data pe zi si mananca dragii de ei cu mare pofta. :)
Acum, pe frig, am introdus si gustarea de dimineata, adica un sandvis pentru fiecare, iar seara obisnuita ciorbita cu paine + osul aferent.
De bobite nu vor sa auda! Noi le dam numai vara, cand plecam in excursie si lipsim o zi intreaga.

Ninulescu spunea...

Si aici ninge asa ca lumea, nu se incurca...
Cred ca o sa-mi impodobesc iar bradul si ma apuc de colindat.

:-D