Like?:)

miercuri, 27 mai 2015

Frântură de mai

Vreme faină, nici cald, nici rece, timp așezat scurgându-se domol, drum spre casă. Iulia vopsește piticii de grădină, nea Gică e cu josul în sus, bibilind căpșunii, și-n spatele lui o linie de araci stau aliniați ca soldații la apel. Ulița-i goală, în curte la dom'colonel se leagănă singur balansoarul – bate un vânt domol, învălurit -, caprele vecinilor urcă domol și-n urma lor Nicu, ronțăind plictisit un bețigaș.
Zăvod, în curte, citește mărunt o polietilenă. Câine, de ce rupi tu mereu orice urmă de folie? Ca să te miri tu, de-aia!, zice atitudinea lui degajată. Merii nu au rod, prima cloșcă are zece puiuți, nu prea plouă, doar stropește când și când, lacul e gol și pământul începe să ceară apă.
N-au ieșit nici de nebune măghiranul și rozmarinul puse direct în grădină, coriandrul a germinat sub 40%, am cumpărat și plantat răsaduri de gogoșar, țelină și busuioc, plus leuștean cu rădăcină (aveam, dar la busuioc nu m-am putut abține eu, la leuștean – domnul meu).
În fața chioșcului stă tolănit Castor, Igor colcăie pe lângă el, supravegheat de la o distanță sigură de Mașa, Hades se ceartă cu șobolanii lângă magazie. Jinx e încremenit ca o pisică egipteană pe gard, pe colțul atelierului stă o jumătate de curcubeu și-n fața lui Frida așteaptă plictisită să deschidem ușa de la casă.
Încă n-am dat jos steagul, miroase puternic a mentă pusă la uscat în chioșc, a iasomie și-a bujori înfloriți, calc pe iarbă cosită și pe jucării ale câinilor.
Mă doare o felie de maxilar, totul e în capul tău, durerea, boala, stresul nu există cât nu vrei să le bagi în seamă, mă gândesc oare cât de eficient ar fi pirul pe post de gazon în curte, trăiește acum, că viața nu-i lungă, mort o să fii oricum o veșnicie.
După-amiază de mai, acasă.

Niciun comentariu:

:-D