Like?:)

marți, 6 august 2019

Ce-am mai făcut


# Vara se cam duce fără să fi fost vară, n-am avut pic de caniculă, nici măcar secetă, a fost luna lui cuptor cu microunde. Ziua scade pe repede înainte, cred că doar în vreo două dimineți nu am găsit rouă pe mașină. Deja am văzut frunze galbene de catalpa, cireșii se înroșesc, mirosul ierbii virează ușor spre toamnă.
# Culegem roșii (au început să se coacă în ultimele zile de iulie) și mure, aroniile sunt aproape coapte, ardeii iuți sunt frumoși foc. Am mai pus o tură de fasole fideluță, dovleceii se întrec în fuste galbene, știrul roșu concubinează cu mohorul și iar nu a ieșit mușețelul din semințe de plic.
# Trandafirii sunt tare generoși, au cicade albe, pătare neagră și păienjeni simultan, volbura-și deschide rochițe, coada șoricelului e spectaculoasă, niște flori galbene, ceva inule, tind să devină arbuști. Am gladiole în culori incredibile (de la Ilariana) și zău îmi sunt dragi, a înflorit rudbeckia mică, strugurii o duc bine, iar fructe avem doar nuci, gutui, moșmoane.
# Smulg, la perioade regulate, tarhon și oregano, că acaparează totul în preajmă, strâng doar urme fine de semințe, pentru uz personal și ceva rezerve, mai ud când și când, mai spăl câte un covor, mai fac planuri de reconfigurare a zonelor cu flori – iar o sa mut plante ca înecata.
# Am demarat operațiunea tuns Urma (drujbă style), am reușit să fac curățenia de vară în bibliotecă, inclusiv în cutiile (proprii) cu cabluri și șuruburi; m-au disperat niște păienjeni (mă gândesc serios să dăm cu acaricid prin casă și în zonele frecvent utilizate) și, ca bonus, e invazie de puf de pălămidă.
# Găinile sunt cam grase, dar ouă, n-au făcut nicio râie anul ăsta, nici păduchi, Jinx e plin de hachițe ca un bătrân urâcios, pisicile încep să doarmă în casă, câinii sunt haită imprevizibilă, numai bună de schimbat decorul curții zi de zi, în funcție de cu ce se joacă.
# Ambrozia de pe marginea drumului național s-a înmulțit exponențial, a apărut și în lizieră, în spatele gardului nostru (o execută domnul meu constant), pe drum trec căruțe cu fân și dubițe cu pepeni, vinete, ardei, varză, roșii aveeemmm, și, chiar dacă nu simt miros de zacuscă, bulion și magiun, drumul spre toamnă e deja clar. Încep să mă gândesc la lemnele pentru iarnă.

3 comentarii:

cristina spunea...

mai stai o tura, ca aici avem canicula de azi. poate ajunge si la voi. cat despre toamna, eu o tot simt de vreo luna.

vic spunea...

poze cu catelusul tuns? :-))

de citiva ani am redescoperit gladiolele care au reaparut pe piata.
in copilarie, orice gradina care se respecta avea gladiole. acum, le vad chiar si in spatiile cultivate la parterul blocurilor. gladiole si crini de vara.

simf spunea...

@vic - poze cu catel nu inca, arata jalnic. :) si mie mi se pare ca au revenit florile bunicilor prin gradini.

:-D