Like?:)

luni, 30 noiembrie 2020

Start la impresii despre anul agricol 2020

 

# Dacă nu am mai făcut naveta zilnică, în fiecare zi am fost mai bine de o oră în plus în grădină și s-a simțit. Chiar dacă am pus mai puține roșii, e ok, San Marzano va fi și anul viitor în grădină, la fel Cherry Kumato, dovleceii Izobilna – dintr-un singur plic, am avut supraproducție – și sfecla roșie Cylindra, mai punem.

# E primul an în care am făcut ceva stropiri la pomi și la trandafiri și se simte; Goldenul nu a mai avut rapăn și a făcut fructe mai mari, prunii nu au mai avut la fel de multă monilioză, perii au dus-o bine, fără foc bacterian, nici în gutui, trandafirii n-au mai chelit de la pătarea neagră.

#  Fasolea a făcut gărgărițe - am ratat stropirea la floare -, e bună experiența cu stratul înălțat făcut din popi și cu folie de mulcire, mai facem. Zmeura moștenită a pierdut șansa să mai rămână la noi în grădină, nu mă mai interesează rubarba, tompinamburul, spanacul de Malabar, mazărea cătărătoare.

# Anul acesta am strâns doar urme fine de semințe, am fost iarăși cercetător: nu mai punem roșii siberiene, cherry Ema, Elberta și de Colgar, la capitolul ardei iuți doar Jaranda și cei de Cayenne s-au calificat să îi mai cultivăm.

Notă către mine: beciul trebuie stropit împotriva fungilor; nu duci merele bolnave în beci, dar se îmbolnăvesc acolo.

Un comentariu:

microb turbat spunea...

d'acort.

:-D