Like?:)

marți, 7 decembrie 2010

Crăciun e atunci când îţi cântă Hruşcă-n cap

De mai bine de un deceniu, primul semn că vin sărbătorile e Hruşcă. Ştefan Hruşcă. De obicei, cam de 1 decembrie începe să i se audă vocea colindândă în autobuze, maxi-taxi-uri, magazine, expoziţii, la radio, la tv., urechile îţi sunt scăldate de vocea-i lăcrimândă la munte şi la mare, în orice-mprejurare şi, orice-ai face, nu scapi. Dacă mai ai şi-o doză de empatie, ăla eşti. Toată ziua lălăi Hruşcă, până pe la jumătatea lui ianuarie.
Anul acesta hruşcodiada a început mai devreme, cam prin 5 noiembrie, cu omagiile aduse lui Păunescu. Mă gândeam că va urma o pauză mică până la început de decembrie, dar noo, n-a fost să fie, s-a trecut din „Repatabila povară” în „Ce-aţi văzut păstori”. Ultimii ani mă făcuseră să cred că Hruşcă nu trăieşte decât în decembrie, în restul anului fiind conservat undeva, dar nu, oameni buni, el trăieşte şi în noiembrie!
Zi de Moş Nicolae. De la 10,30 – Hruşcă în târgul de Crăciun, Hruşcă la dugheana de cd-uri şi casete, Hruşcă în magazinul Fortuna, Hruşcă la radio în autobuz, reclamă pe un radio online la concertul de colinde Hruşcă de la Sala Palatului, despre Hruşcă şi Flacăra povesteşte rapid Vadim într-un articol din „Adevărul”. Gata, deja e prea mult!
Ajung acasă şi pe seară îmi creşte chef de-un rebus. Aveam o revistă mai veche, aşa că iau un careu cu metagrame, yammy-yamm, apoi unul tematic. A doua definiţie – „cantautor român…”. Iar Hruşcă? Dap… Mă uit de când e revista – din octombrie.
Şi mă întreb: chiar e oare posibil să trăiască Hruşcă, aşa, tot anul?!

6 comentarii:

cetăţeanul de tip nou spunea...

eu tot timpul, încă de când eram mic, m-am întrebat ce face Hruşcă de Paşti. sau de 1 mai. sau de 23august. sau unde îşi face vacanţa de vară. şi de ce.

Geocer spunea...

In restul anului, Hrusca traieste in Canada, asa ca nu va mai puneti voi tot felul de intrebari!

simf spunea...

@Geocer - stii tu sigur ca traieste in restul anului, oriunde s-ar intampla asta?

daiana spunea...

hei soro , da' vad ca ai fost ocupata rau zilele astea. Am intrat ieri pe la tine , nu aveai noutati si cand sa ies au inceput sa mi se deschida pagini blanck intr-o veselie ( nu stiu din ce motiv) , internet exploreru' o luase razna ca a trebuit sa inchid ca sa scap de ele. Nu ma temeam decat de vreun virusel ca ma distrez pe scula de serviciu. :)
apropos de Hrusca parca totusi suna mai bine decat vesnicul gingle bell. Sunt mai lacramoase colindele lui dar parca mai putin comerciale decat alea americanesti. Una peste alta , parca anul asta a fost cel mai lipsit de spiritul sarbatorilor. O fi de la criza , o fi de la faptul ca iar am ramas singuri acasa ( fetele pa )sau de la batranete.... :)
Brazi cica n-or sa mai fie , ghetute n-am mai avut de umplut , ne-a lasat Kimi cate-un carnacior la fiecare :) cam sufla vantul prin sufletele noastre...
Na, ca o dau pe panta aia lunecoasa si nu vreau. Ce ti-a adus Mosu? in afara de bulboase? Mie mi-a adus niste capriori si niste stinghii sa m-apuc de dressing-ul din hol. Te pup.

simf spunea...

@daiana, in week end nu postez decat rar, incerc uneori sa compensez in timpul saptamanii.
cum sa nu mai fie brad! musai sa fie! ma ales daca mosul kimi a avut deja grija de voi.
in afara de bulbi, mosul mi-a mai adus dulciuri, ca asa e traditia, si o sticla de vin alb din 2003, de tohan.

microb turbat spunea...

...brava, draga Simona... trebuie doar completat ca miorlaiturile hrusciene vor fi mai usor de suportat cind pe ecrane va incepe asaltul non-stop al popilor inmultiti in singura masura a distrugerii parcurilor si spatiilor verzi sacrificate miseleste intru ghiftuirea burtilor si buzunarelor fara fund ale preaintunecatilor diavoli trinitianisti, barbosi si cu privirile hulpave, avind unic scop acela de a indobitoci amanuntit pe idiotii care ii hranesc inca, propovaduindu-le vesnica pomenire pe cind ei cerceteaza infrigurati mersul businessilor in care ochiul dracului a fost exmatriculat de sutana atoateacaparatoare...

:-D