Like?:)

luni, 20 decembrie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (82). Virus electrocasnic, cauciucuri de iarnă şi decoruri de Crăciun

Cred că bântuie o viroză şi prin sculele electrocasnice! Întâi pompa de apă murdară a început să funcţioneze cu intermitenţe (da, iar intrase apă în beci), avea un contact imperfect şi trebuia mângâiată din când în când; a picat domnul meu la pace cu ea, acum funcţionează bine, dar nici apă în beci nu se mai infiltrează pentru moment.
Apoi drujba a cedat nervos şi a trebuit dusă la doctor, la hipermarketul de unde-o cumpărasem, pentru că era încă în garanţie. Ne făceam calculul – 30 de zile reparaţia, clar trebuie o alta. Ar fi bun un motoferăstrău… Acum, înainte de sărbători… Las’că merge şi unul electric. La hipermarket, surpriză! „Are service producătorul?” „Nu.” „Atunci o schimbăm.” Şi au schimbat-o, iar noi încă suntem surprins-încântaţi.
Acum vreo două săptămâni a venit rândul hidroforului să dea semne de boală cronică, tuşea cu spor, din ce în ce mai gospodăreşte, şi sâmbătă dimineaţă pompa a oftat de câteva ori apoi şi-a dat obştescul sfârşit. A fost domnul meu, a cumpărat o alta italiană – verdeee -, de 1000W şi, cu stres şi mari îndoieli în privinţa reuşitei, a reuşit să depaneze ansamblul. Pompa cea nouă e foarte silenţioasă şi e aproape frustrant că nu mai ştii după sunet când merge şi când nu.
Cum o belea nu vine niciodată singură, ci în serii de trei, cred că pericolul a trecut. Asta dacă nu urmează o altă serie de trei :-).
Am avut şi bucurii în ultima vreme, cum ar fi faptul că a nins frumos şi-s vreo 6 cm de zăpadă depuşi deja. Totul e alb şi miroase înnebunitor a iarnă şi aşteptăm să mai ningă măcar un pic, să putem face omul de zăpadă fără să lăsăm pete negre în urmă. După cum mă aşteptam, Loganul n-a mai vrut să intre în curte într-o seară, a rămas mai jos cu 50 m, dar Moş Crăciun i-a adus cauciucuri de iarnă; tare fericită e maşina noastră acum, draga de ea, cum vine cuminţică acasă… Preventiv, am hotărât să strângem cenuşa ca s-o punem în caz de nevoie pe drumul îngheţat.
Am bătut covoarele pe zăpadă (mai bine spus carpetele, că de când ne-am mutat am scăpat de covoarele mari şi Doamne cât de bine e!), am dus din nou televizorul în dormitor (temperatura în extindere e fluctuantă pentru că nu e terminată placarea, iar izolaţia suferă crunt din acest motiv) şi am împodobit de Crăciun casa şi brazii: cel artificial e la loc de cinste în bibliotecă, molidul albastru şi thuia – în grădiniţă, cu beteală argintie doar, pentru că-s mici şi milă ne-a fost să-i chinuim cu globuri şi instalaţii. Mai avem noi încă un brad şi un molid, dar la cei 25 şi respectiv 15 cm pe care-i au… lăsaţi, îi împodobim peste vreo cinci ani.
Până la final de an mai avem de făcut doar cumpărături, lista tronează prinsă cu magneţi pe frigider, dar deocamdată nu avem timp. Ne-am programat să mergem într-o noapte, ca să evităm îmbulzeala şi statul cu orele la cozi. Apoi va veni mult-aşteptata vacanţă de iarnă.

11 comentarii:

vic spunea...

eheeee, vacanta cu bucurii, pomisori si braduti, minunatii si loganul in curte, sa-nfloriti sa chiuiti, da' porc aveti? sau curcan din hipermarket, coaja de mar pe soba si prajitura cu mere, motani lenevosi.

simf spunea...

@vic - porcul nostru creste in galantar, la kil, curcanul - la fel.
avem mere, placinta cu mere si belsug de motani. si tie sarbatori cu bine.

ba_laura spunea...

si eu m-am indragostit de cauciucurile de iarna (atat de tare ca de cand le-am incaltat in iarna trecuta nu le-am mai dat jos!)...
sa m-auzi cum chiui pe drumul de costise catre casa, cum le mai cant si le mai descant: haideti fetelor, haideti frumoaselor, ca cine mai e ca voi:frumoase si destepte?, ca pup va trage mama cand ajungem sus, binecuvantatelor, ca nici nu stiu cum am putut trai fara voi, ca...

daiana spunea...

Virusul asta bantuie rau, intr-o zi s-a apucat M. sa demonteze pompa din curte (sa nu inghete) si n-a reusit decat sa dezamorseze toata instalatia- ne-am chinuit cu amorsarea vreo ora (el din beci turnand cu sticla in hidrofor- curgeeeeeeeee?) si eu din baie zbierand (nu curgeeeeee!!!!!!). Pana la urma am pus pompa la loc si-am reusit sa dam drumul la apa. Bineinteles ca gerul ne-a prins cu pompa neizolata deci e bocna la ora asta. Sper sa nu inghete si mai jos in pamant ca altfel am be.....t-o.:)Iar pe cand era el plecat la Bucuresti la tratament , am uitat sa mai pun niste saci de peleti in buncar si centrala s-a oprit. Cum n-are niciun buton de reset a ramas chitita ca n-are cu ce si a trebuit s-o bibilesc si s-o pacalesc tot vreo doua ceasuri pana am convins-o ca tre s-o ia de la capat cu alimentarea si cu aprinderea. Peripetii de iarna , de!:)

zmeurelu spunea...

la mulţi ani cu ocazia apocalipsei care e azi cu doi ani mai devreme.

simf spunea...

@laura - eu ma intreb cum de nu ne-a trecut prin cap anul trecut sa luam cauciucuri de iarna, ca dacia avea... dar bine e acum.
@daiana - ca o optimista incorgibila ce sunt tge intreb: dar nu-i asa ca trairea de dupa ce rezolvi aste probleme e de-a dreptul speciala?:-)
@zmeurelu - mersic, i-am spus, si-a citit si precedentul.

Anonim spunea...

Normal ca da , da ma oftic , ca eram in tratament c-o masea (intre timp am scos-o sa scap de belea) si n-am putut stropi realizarea c-o tuica fiarta ca se cera al dracu'. :)

Mikka spunea...

Offff! ce de aventuri! O si vad pe Loganita cum se straduie sa urce, draga de ea! sosonii de iarna, tare buni...
Sa vi se faca drumrile toate usoare, dragilor! sa va functioneze impecabil, o mie de ani fara reparatii, toate sistemele, electrice, hidraulice, mecanice si ...nice de orice fel!
Sa va fie zapada de aia cu fulgi mari si sa beti fulgii acolo, in pragul bucatariei, din cani mari si bune si cu ochi plini de drag si bucurie! Sa vi se joace sanatosi motanii si cainii si gainile si cocosu' si lacul cu broasca cu tot... Si peste toate sa fiti binecuvantati cu sanatate si belsug si si mai multa dragoste - desi la voi e ase de muuultaaa! - si bucurii de minuni ale pamantului si cerului, acolo, in Raiul vostru cu cai si caprioare si cu deal... si cu curcubee!

huni spunea...

@Simona: mai bine lasati cumparaturile pentru la anul, ca perioada asta numai te enervezi :)

@daiana: ce m-am distrat la comentariul tau :))))) da ma gandesc ca in momentul respectiv nu vi s-a parut asa de haioasa situatia.

simf spunea...

@huni - s-a rezolvat fara nervi si repede, hipermarketurile din zona noastra se intrec in programe non-stop si-am fost cu noaptea-n cap. mai greu va fi la cumparaturile de revelion, ca trebuie sa mergem in piata mare. iar lipsa unui loc de parcare, iar oameni cu 1000 de sacose care n-au ce face cu timpul lor, dar ies sa socializeze... asta e!

Anonim spunea...

La multi ani!

:-D